A szövetségi kormány csütörtöki ülésén véglegesíti az új autópályadíj törvénytervezetét, amely már embrionális állapotában is széles körű vitát gerjesztett. A 2003-ban bevezetni tervezett útdíj a 12 tonna összsúlyúnál nagyobb kamionokra vonatkozik majd, mértékét a megtett kilométerek, a károsanyag-kibocsátási osztály és a tengelyek száma alapján határozzák meg -- értesült a Netzeitung.
Henner Wittling közlekedésügyi államtitkár szerint "nagyon valószínű" a kilométerenkénti 25 pfennig, amit kül- és belföldi fuvarosoknak egyaránt meg kell majd fizetniük. A várható bevételeket évi 7,5 milliárd márkára taksálják. Ez az összeg a kormány tervei szerint egy külön e célra létrehozandó fejlesztési társasághoz kerülne, amely aztán új utak építésére, továbbá a vasúti és a hajóforgalom fejlesztéséáre fordítaná azt. Az új törvény egyik célja éppen az lenne, hogy megkétszerezzék a vasúton szállított árutömeg nagyságát.
Ehhez azonban Gerhard Riemann, a BGA országos kül- és nagykereskedelmi szövetség közlekedési szakértője szerint el kellene törölni azt a törvényt, amelynek értelmében a vállalati kamionok nem végezhetnek bérfuvarozást; másként nem oldható meg az "üres kilométerek" problémája. A Welt am Sonntagnak azt is elmondta: a szövetség EU-adóharmonizációt is sürget, tekintve, hogy számításaik szerint Németországban egy kamion után 10 000 márkával több adót kell fizetni, mint más uniós országokban. Wittling szerint az év végéig állapíthatják meg a díj pontos mértékét, és akkor még hat hónap marad arra, hogy a gazdasági szereplőkkel tisztázzák a lehetséges adókedvezményi ellentételezéseket.