BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az idén sztrádaépítésekre 90-100 milliárd

Kevés esély van az M5-ös egységes díj-, illetve matricarendszerbe való bekapcsolására -- mondta Baranyay László, a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) Rt. elnök-vezérigazgatója az Országgyűlés gazdasági bizottságának Mezőkövesden tartott tegnapi kihelyezett ülésén. A pénzintézet több menetben tárgyalt az Alföldi Koncessziós Autópálya (AKA) Rt. vezetőivel, de az AKA díjkompenzációs igénye messze van az MFB által felvállalható, tolerálható mértéktől. A tárgyalások még tartanak, s várhatóan két hét múlva zárulnak le. A pénzintézet vezetője közölte, hogy az idén év végéig 90-100 milliárd forintot költenek a sztrádaprogramra.

Farkas László, a Vegyépszer Rt. vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy december közepéig az M3-as projekt készültségi foka 65 százalékot, az M7-es 95, a szekszárdi híd az M9-essel pedig 18 százalékot ér el. A vállalt határidőket mindhárom projektnél tarthatónak nevezte.
Haraszti László, a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. vezérigazgatója elmondta, hogy az autópálya-kapuk bontása visszafordíthatatlan, reményeik szerint a közbeszerzési döntőbizottság napokon belül jóváhagyó határozatot hoz az elektronikus ellenőrző rendszer beszerzéséről. Ezeket a tervek szerint Gödöllőn és Mosonmagyaróváron, a nyílt pályán, fix helyeken szerelik fel, és lesznek mobil ellenőrző rendszerek is. Telepítésük január 1-jéig megvalósul. A cél, hogy az összes le- és felhajtón ellenőrizzenek. Ennek megvalósítása pénz függvénye.
A Tisza magas vízállása miatt elmaradt az oszlári híd acélszerkezetének tegnapra tervezett beemelése, ez az előrejelzések szerint a jövő hét közepén kerülhet a helyére.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.