BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Koncessziós szerződések a GVH-nál

A Legfelsőbb Bíróság (LB) Elmka-ügyben hozott ítélete révén növekedett a versenytanács hatásköre: kiterjed immár egy olyan jogi konstrukciójú piaci ténykedésre is, amely -- a korábbi álláspont szerint -- nem tartozott a hivatalhoz. Azt természetesen nem lehet megjósolni, hogy több ügy lesz-e, koncessziós szerződések kapcsán a Gazdasági Versenyhivatalhoz fordulnak-e -- közölte a Világgazdaság érdeklődésére Berke Barna, a versenytanács elnöke.

A Magyar Autóklub (MAK) javára szóló LB-felülvizsgálati döntéssel nemcsak a MAK, hanem az új eljárásra kötelezett GVH, illetve Berke Barna is elégedett. Helyesnek tartja, hogy egy újabb versenytanácsi határozatban kell kifejteni a koncessziós szerződésekre vonatkozó új versenyhatósági álláspontot.
A versenyhivatal öt évvel ezelőtt azzal utasította el a MAK-nak az M1-es autópálya irreálisan magas díjai miatt benyújtott kifogását, hogy a koncessziós szerződések nem tartoznak a versenytörvény hatálya alá. Az autóklub a bírósághoz fordult, és első fokon megnyerte a pert.
Az idén februárban a másodfokú eljárásban módosult a versenyhivatali álláspont. E szerint a koncessziós szerződések versenyjogi megítélés alá esnek. Ezzel egyetértett az eljáró LB, ám azt nem állapította meg, hogy az Elmka visszaélt gazdasági erőfölényével. Legutóbb, a per felülvizsgálata során a bíróság megerősítette, hogy a koncessziós ügyekben a versenyjog érvényesül. Elrendelte az ügy versenyhivatali vizsgálatát.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.