Fruit Logistica: zöldség-gyümölcs
Berlinben 2003. január 16-18. között rendezik meg a 11. nemzetközi zöldség-gyümölcs marketingszakvásárt. A Fruit Logistica az ágazatban Európa vezető szakvásárává fejlődött, a zöldség- és gyümölcspiac immár 30 000 négyzetméter kiállítási területen történő átfogó bemutatása mellett az igényes szakmai keretprogramokra helyezik a hangsúlyt.
A vásárt a Magyarországon a naponta 5x néven ismert program, az 5 A Day International, a WHO támogatta szimpóziuma vezeti fel. A gyümölcs és zöldség friss fórumra 22. alkalommal kerül sor. A workshopok sorából kiemelkedik az Eurofruit Magazin szervezte logisztikai workshop, és érdekesnek ígérkezik az Informatika az olasz és nemzetközi élelmiszercentrumokban is. A csarnokfórum témái közül magyar szemmel a legfontosabbak: Fény az alagút végén? - Egy nehéz év után - a nagy- és kiskereskedelem helyzetének elemzése, Az alma világpiaca - a termék esélyei és problémái, Spanyolország - egy nagy beszállító múltja és jövője, Szállítás - a ma és a holnap stratégiái.
A szakvásáron 144 négyzetméteren mintegy tíz magyar kiállító lesz, a kollektív megjelenést az Agrármarketing Centrum támogatja. A magyar cégek túlnyomó része törzskiállító, olyan kereskedők, akik friss magyar zöldséget és gyümölcsöt szállítanak, elsősorban Németországba. Az eseményre a Zöldség-gyümölcs Terméktanács a Messe Berlin támogatásával ezúttal is szervez buszos utat.


