BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szerdán indul a reklámkampány

Szerdától indul az EU-csatlakozás széles körű reklámkampánya - értesült a Világgazdaság. Az utcákon és médiumokon átívelő uniós kampány célja a lakosságnak az április 12-i referendumra való felkészítése. Az Országgyűlés ma arról dönthet, hogy a négy közmédium 900 millió forint támogatást kapjon.

Szerdán indul az európai uniós csatlakozás reklámkampánya. A széles körű hirdetéssorozatban a televízió és a nyomtatott sajtó mellett szerepet kapnak az óriásplakátok és a járművek is - tájékoztatta a Világgazdaságot Suba János, az Európai Unió Kommunikációs Központ ügyvezető titkára. A kampány első lépéseként 345 millió forintos beruházással az összes, azaz 3,8 millió magyar háztartásba megérkeztek már azok a személyhez szóló levelek, amelyek célja, hogy az április

12-i népszavazás előtt a szavazásra jogosultak korrekt tájékoztatást kapjanak. Az uniós tájékoztatási rendszer március elejétől teljesedik ki, amikor megkezdődik a visszaérkezett válaszlevelekre való reagálás. A csatlakozás reklám- és marketingkampány-előkészítése kapcsán még január végén több mint egymilliárd forintról döntöttek. Az EU-csatlakozás kampányára összesen 2,2 milliárd forint áll rendelkezésre.

Az uniós tájékoztatás költsé-geihez a közmédiumok is plusztámogatást kapnak, hogy elkészíthessék saját, a csatlakozással kapcsolatos műsoraikat. A Magyar Televízió (MTV), a Duna Televízió, a Magyar Rádió (MR) és Magyar Távirati Iroda (MTI) öszszesen 900 millió forinton osztozhat, amennyiben az Országgyűlés ma megszavazza számukra a céltámogatást. A kabinet a pénteki kormányülésen döntött a négy közmédium célzott támogatásáról, amellyel az európai uniós tájékoztatás költségeihez járulnának hozzá.

A javaslatra azok után került sor, hogy a közmédiumok vezetői február elején levélben fordultak Medgyessy Péter miniszterelnökhöz és a parlamenti pártok frakcióvezetőihez a céltámogatási kérelem ügyében. Ragáts Imre, az MTV ügyvezetője, Kondor Katalin, a Magyar Rádió elnöke, Pekár István, a Duna Tv elnöke, valamint Vince Mátyás, az MTI elnöke azért kérte a támogatást, mert véleményük szerint az április 12-i népszavazás előtti széles körű tájékoztatáshoz elengedhetetlen a közmédiumok műsorkészítésének további állami támogatása. Az EU-csatlakozás előkészítéséhez szükséges tájékoztató műsorokkal kapcsolatban felhívták a figyelmet arra, hogy az ilyen típusú adások gyártási költsége egyéb műsoraikhoz képest jóval magasabb, a közintézményeknek pedig nincsen pluszforrása arra, hogy munkatársaikat bel- és külföldön utaztassák, sokszereplős, több helyszínes és kapcsolásos programokat készítsenek.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.