Az osztrák kormány nem hajlandó végrehajtani az Európai Unió környezetvédelmi miniszteri tanácsában kidolgozott tranzitkompromisszumot - értesült a Der Standard. Formailag ugyan megőrzik az osztrák belépéskor, 1995-ben kialkudott ökopontrendszert, valójában azonban szabad utat engednek 2004 januárjától az országon áthaladó tranzitforgalomnak, miután a benne részt vevő 1,6 millió teherautó közül egymilliót mentesítenek az ökopont-kötelezettség alól. A most elhaló rendszer szerint az Ausztriát tranzitútnak használó országok között kvótaszerűen osztottak ki bizonyos pontmennyiségeket, amelyekből kamionjaik a környezetszenynyezés mértékében használtak el.
A kompromisszum lényege a Reuters szerint az, hogy az ökopontrendszer helyett kizárják az osztrák tranzitból a leginkább környezetszennyező teherautókat, és ennek fejében válna lehetővé a környezetbarátabb járművek számára a korlátlan áthaladás.
Az ökopontrendszer meg-szüntetésével párhuzamosan életbe lépő új útdíjrendszert a Brenner-hágónál és a különösen érzékenynek számító keleti végeken (tekintettel a májusi EU-bővítésre) alakítják ki, a pótlólagos bevételből a vasúti közlekedést kívánják fejleszteni. Közben az autópályák és gyorsforgalmi utak rendszeréből kimaradó helyi önkormányzatok is lázasan keresik a védekezési lehetőségeket, s tartományi és minisztériumi segítséggel pótlólagos díjbeszedési megoldásokat dolgoznak ki. (VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.