BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Húszmilliárdba kerülhet a BKV új tarifarendszere

A csippel ellátott bérlettel és jeggyel csak annyi megállóért kell fizetni, amennyit az utas megtett - írja az index. A Londonban, Tokióban, Moszkvában, Portóban már működő rendszer kiépítése egyelőre nem kerül a BKV-nak semmibe, a finanszírozónak 10-15 év alatt kell visszafizetnie a költségeket.

2007-re teljesen átalakul a BKV tarifarendszere, a metrók és a HÉV vonalain kapukon keresztül lehet majd az állomásra jutni, az utazásért pedig pontosan annyit kell majd fizetni, ahány megállót megtett az utas.

"Az utasok számára kényelmesebb lesz az utazás, és többen fogják használni a tömegközlekedést" - jelentette ki Demszky Gábor főpolgármester a BKV Rt. Elektra (Electronic Transport System) nevű új tarfiarendszerének sajtótájékoztatóján, ahol Aba Botond, a közlekedési társaság vezérigazgatója ismertette a projekt részleteit.

Aba Botond az Elektra rendszeréről elmondta, a 15-20 milliárd forintos beruházás az úgynevezett BOT (Build, Operate and Transfer - Megépít, működtet és átad) projekt keretében valósul meg.

Eszerint a beruházás költségeit egy közbeszerzési pályázaton nyertes vállakozó állja, amely 10-15 évig működteti is a rendszert. Ez idő alatt a BKV az üzemeltetési díjon felül, a beruházás költségeit és annak kamatait kifizeti a vállalkozónak, ami végül a tulajdonosi jogokat átadja a BKV-nak.

A vezérigazgató elmondta, az Elektra rendszer Magyarország eddigi legnagyobb BOT-projektje lesz. A modellt sikeresen alkalmazták többek között Londonban, ahol az egyes metrószerelvényeknek más-más tulajdonosa van, a közlekedési vállalat felügyeli a működést. A budapesti Elektra projektre a közbeszerzési pályázatot 2005 tavaszán írják ki.

Aba elmondása szerint a teljesítményalapú elektronikus jegy- és bérletrendszerrel nem lesz drágább azok számára az utazás, akik hosszabb távolságokat tesznek meg (Jelenleg Kispesttől Újpestig 145 forintba kerül a 3-as metróra a jegy, de ennyit fizetünk akkor is, ha már a Nagyvárad téren leszállunk.). Az ilyen esetekre felkészülve lesz egy maximum érték, aminél az utazás díja nem lehet több. (index)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.