Egyetlen igazi exportslágere van Belgiumnak: a csokoládé – derült ki ismét a karácsony előtti eladási adatokból. Az ágazat éves szinten 480 ezer tonnás, 2,04 milliárd eurós termelésének 75 százaléka külföldön talál gazdára, ezen belül 85 százalékot képviselnek az EU-tagországok piacai. Guy Gallet, a belga édesipari szövetség (Choprabisco) főtitkára szerint a következő években Ázsiában számíthatnak jelentősebb forgalombővülésre a belga gyártók, mivel az európai piacok gyakorlatilag telítettek.
Gallet a hamisított belga csokoládék kiszorítását és a magas minőségi színvonal fenntartását nevezi az iparág előtt álló legfontosabb kihívásnak. Ami a minőséget illeti, néhány évvel ezelőtt nagy port kavart az az uniós jogszabály, amely a kakaóvaj mellett más növényi zsírok felhasználását is engedélyezte a csokoládékban. A minőség romlásával kapcsolatos aggodalmak azonban nem váltak valóra, mivel a belga gyártók továbbra is gyakorlatilag száz százalékban kakaóvajat használnak – írja a Neue Zürcher Zeitung.
Ha a termékek minősége nem is, a belga csokoládégyárak tulajdonosi szerkezete sokat változott az utóbbi években. A 290 üzem közül egyre többet vásárolnak fel nagy nemzetközi édesipari láncok: a jól ismert Cote d’Or márkát például a Kraft szerezte meg. A multikat elsősorban a közepes méretű cégek érdeklik, a kisüzemek kevésbé keltik fel étvágyukat. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.