Új megoldás született a sztrádaépítés folytatására: a közlekedési miniszter tegnapi bejelentése szerint tőzsdére viszik az Állami Autópálya Kezelő Zrt. kisebbségi részvénycsomagját. Kóka János úgy vélte, az újfajta finanszírozással akár 20 százalékkal is olcsóbban épülhetnek a pályák, a kiadások pedig nem rontják majd a költségvetés szaldóját. Érdekesség, hogy több mint egy év helyben topogás és meghiúsult elképzelések után két hét alatt „sikerült” olyan tervezetet találni, amelyet a kabinet reményei szerint elfogad majd az Eurostat. A választ legkorábban vélhetően szeptemberben kaphatjuk meg, de az is elképzelhető, hogy csak egy év múlva. Ez azonban lapunk értesülése szerint közel sem biztos. A költségek büdzsén kívüli elszámolása értesülések szerint többek között azért nem elfogadható, mert az ÁAK-t versenyeztetés nélkül választották ki a feladatra. Ezt a mostani konstrukció változatlanul hagyja. Szakértők szerint nehezen értékelhető papír kerülhet be a tőzsdére. 3., jegyzet 20. oldal