BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A vállalkozók még nem heverték ki a sokkot

Az GKI Gazdaságkutató Zrt. a Microsoft Magyarország Kft. támogatásával készült üzleti környezeti indexe (ÜX) 2007 harmadik negyedévében 38,2 pontra csökkent a második negyedévi 42,9 pontról - mondta Vértes András, a GKI Zrt. elnöke.

A vállalkozók még nem heverték ki a 2006. évi költségvetési kiigazítás okozta sokkot - magyarázta az üzleti környezeti index 2007 harmadik negyedévi 38,2 pontos értékét Vértes András szerdai sajtótájékoztatóján. (A GKI némileg változtatta az ÜX számítási metodikáját, ennek nyomán a 2007. első negyedévi, korábbi 56,1 pontos index 48 pontra, a második negyedévi 40,6 pont 42,9 pontra módosult.)

Az üzleti környezeti index összetevői között mind a kisvállalkozások, mind a nagyvállalkozások körében jelentősen romlott az állami magatartás kiszámíthatóságának megítélése. Ugyanakkor az üzleti infrastruktúra alakulását jelző mutató javult, ami elsősorban az e-gazdasági részindexnek köszönhető.

Az index 50 alatti értéke a gazdasági élet szereplőinek pesszimista, az 50 feletti érték az optimista várakozását jelzi.

A GKI Gazdaságkutató most tette közzé a régió országainak 2007 második negyedévi versenyképességi indexét (VEX), amely 2000. évi bázison méri az országok versenyképességét. A VEX három részindexből: a makrogazdasági teljesítmény indexből, a munkatermelékenységi indexből és a relatív költség-versenyképesség indexből áll.

Az elemzett hét ország közül Romániának jelentősen, Ausztriának kismértékben javult a második negyedévi indexe, Lengyelország, Csehország és Szlovénia pozíciója nem változott, míg Szlovákiában és Magyarországon az index romló versenyképességet jelez - mondta Vértes András. A GKI elnöke hozzátette azt is, hogy a 2000. évi bázis óta felrajzolt görbe mutatja az időszak versenyképességi rangsorát, amelyet toronymagasan Románia vezet 155 pont feletti mutatóval, a visegrádi országok következnek Szlovákia vezetésével egy bolyban (125-135) ponttal, a sort Ausztria zárja 114 ponttal.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.