Alig drágult és egyre kelendőbb a szeletes csokoládé
A növekedés mértéke 14 százalék, az előző év hasonló időszakhoz képest.
A sokféle, kis kiszerelésű édesség a karácsonyi szezonon kívül is kelendő, hiszen bolti eladása túllépett a 13 ezer tonnán, 2006 október-2007 szeptemberben. Itt 9 százalék a növekedés üteme, ami igen kedvezőnek mondható, az általános tendenciák tükrében.
Figyelemre méltó, hogy a szeletes csokoládék fogyasztói átlagára nem emelkedett számottevően. Amíg tavaly augusztus-szeptemberben 1 kilogramm szeletes csokoládé átlagosan 1 844 forintba került, addig idén, ugyanabban a periódusban 1 891 forintba. Az emelkedés alig 3 százalék.
A bolttípusok piaci részesedésénél magas arányt látunk a 400 négyzetméteres és kisebb, hagyományos értékesítési csatornákban. A számok azonban csökkenést jeleznek. A 201-400 négyzetméteres szegmensben 13 százalékról 11-re, 51-200 négyzetméter között 24-ről 23-ra, míg az 50 négyzetméteres és kisebb boltokban 14-ről 13-ra csökkent a részarány, a mennyiségi eladásokból.
Erősödik ugyanakkor a modern bolttípusok pozíciója. A szupermarketet és diszkontot egyesítő 401-2 500 négyzetméteres üzletek piaci részesedése 30 százalékról 33-ra emelkedett, míg a hipermarketé 19-ről 20 százalékra.
A lényeges trendek közé tartozik, hogy egyre több kereskedelmi márkás szeletes csokoládét adnak el. Részarányuk a mennyiségi eladásokból elérte a 18 százalékot, ez év augusztus-szeptemberében. Egy évvel korábban még csak 14 százalékos mutatót regisztráltak.
A szeletes csokoládé a Nielsen által folyamatosan mért 90 élelmiszer kategória közül a kilencedik legnagyobb forgalmat bonyolítja le. Csak a feldolgozott húskészítmény, sör, sajt, szénsavas üdítőital, ásványvíz, gyümölcslé, kávé és sós rágcsálnivaló előzi meg.