A növekedés mértéke 14 százalék, az előző év hasonló időszakhoz képest.
A sokféle, kis kiszerelésű édesség a karácsonyi szezonon kívül is kelendő, hiszen bolti eladása túllépett a 13 ezer tonnán, 2006 október-2007 szeptemberben. Itt 9 százalék a növekedés üteme, ami igen kedvezőnek mondható, az általános tendenciák tükrében.
Figyelemre méltó, hogy a szeletes csokoládék fogyasztói átlagára nem emelkedett számottevően. Amíg tavaly augusztus-szeptemberben 1 kilogramm szeletes csokoládé átlagosan 1 844 forintba került, addig idén, ugyanabban a periódusban 1 891 forintba. Az emelkedés alig 3 százalék.
A bolttípusok piaci részesedésénél magas arányt látunk a 400 négyzetméteres és kisebb, hagyományos értékesítési csatornákban. A számok azonban csökkenést jeleznek. A 201-400 négyzetméteres szegmensben 13 százalékról 11-re, 51-200 négyzetméter között 24-ről 23-ra, míg az 50 négyzetméteres és kisebb boltokban 14-ről 13-ra csökkent a részarány, a mennyiségi eladásokból.
Erősödik ugyanakkor a modern bolttípusok pozíciója. A szupermarketet és diszkontot egyesítő 401-2 500 négyzetméteres üzletek piaci részesedése 30 százalékról 33-ra emelkedett, míg a hipermarketé 19-ről 20 százalékra.
A lényeges trendek közé tartozik, hogy egyre több kereskedelmi márkás szeletes csokoládét adnak el. Részarányuk a mennyiségi eladásokból elérte a 18 százalékot, ez év augusztus-szeptemberében. Egy évvel korábban még csak 14 százalékos mutatót regisztráltak.
A szeletes csokoládé a Nielsen által folyamatosan mért 90 élelmiszer kategória közül a kilencedik legnagyobb forgalmat bonyolítja le. Csak a feldolgozott húskészítmény, sör, sajt, szénsavas üdítőital, ásványvíz, gyümölcslé, kávé és sós rágcsálnivaló előzi meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.