BUX 41,855.68
-2.43%
BUMIX 3,917.41
-1.58%
CETOP20 1,992.63
0.00%
OTP 10,395
-3.53%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-0.84%
-1.68%
-0.40%
ZWACK 17,050
-2.29%
0.00%
ANY 1,600
-2.44%
RABA 1,160
-0.43%
0.00%
-0.98%
+0.62%
-0.46%
-2.68%
+18.33%
-1.60%
0.00%
-0.41%
OTT1 149.2
0.00%
-1.48%
MOL 2,778
-3.21%
+0.25%
ALTEO 2,400
+0.84%
0.00%
-3.50%
EHEP 1,600
+9.22%
+0.71%
-0.77%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.69%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
-0.95%
0.00%
-0.37%
-1.85%
0.00%
-0.93%
NUTEX 11.65
-6.05%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
-0.45%
NAP 1,180
-3.91%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Alig drágult és egyre kelendőbb a szeletes csokoládé

A szeletes csokoládé kiskereskedelmi forgalma meghaladja a 26 milliárd forintot, a Nielsen piackutató vállalat 2006 október-2007 szeptemberi adatai szerint.

A növekedés mértéke 14 százalék, az előző év hasonló időszakhoz képest.

A sokféle, kis kiszerelésű édesség a karácsonyi szezonon kívül is kelendő, hiszen bolti eladása túllépett a 13 ezer tonnán, 2006 október-2007 szeptemberben. Itt 9 százalék a növekedés üteme, ami igen kedvezőnek mondható, az általános tendenciák tükrében. 

Figyelemre méltó, hogy a szeletes csokoládék fogyasztói átlagára nem emelkedett számottevően. Amíg tavaly augusztus-szeptemberben 1 kilogramm szeletes csokoládé átlagosan 1 844 forintba került, addig idén, ugyanabban a periódusban 1 891 forintba. Az emelkedés alig 3 százalék. 

A bolttípusok piaci részesedésénél magas arányt látunk a 400 négyzetméteres és kisebb, hagyományos értékesítési csatornákban. A számok azonban csökkenést    jeleznek. A 201-400 négyzetméteres szegmensben 13 százalékról 11-re, 51-200 négyzetméter között 24-ről 23-ra, míg az 50 négyzetméteres és kisebb boltokban 14-ről 13-ra csökkent a részarány, a mennyiségi eladásokból. 

Erősödik ugyanakkor a modern bolttípusok pozíciója. A szupermarketet és diszkontot egyesítő 401-2 500 négyzetméteres üzletek piaci részesedése 30 százalékról 33-ra emelkedett, míg a hipermarketé 19-ről 20 százalékra. 

A lényeges trendek közé tartozik, hogy egyre több kereskedelmi márkás szeletes csokoládét adnak el. Részarányuk a mennyiségi eladásokból elérte a 18 százalékot, ez év augusztus-szeptemberében. Egy évvel korábban még csak 14 százalékos mutatót regisztráltak. 

A szeletes csokoládé a Nielsen által folyamatosan mért 90 élelmiszer kategória közül a kilencedik legnagyobb forgalmat bonyolítja le. Csak a feldolgozott húskészítmény, sör, sajt, szénsavas üdítőital, ásványvíz, gyümölcslé, kávé és sós rágcsálnivaló előzi meg.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek