Az átadó ünnepségen Kóka János korábbi gazdasági miniszter elmondta, hogy a 37-es út kétszer két sávja európai uniós forrásból, a közút program részeként valósulhatott meg.
Az átadó ünnepségen Kóka János korábbi gazdasági miniszter elmondta, hogy a 37-es út kétszer két sávja európai uniós forrásból, a közút program részeként valósulhatott meg.
Hozzátette: a következő hét évben Magyarország infrastrukturális fejlesztésekre 2.000 milliárd forintot fordíthat.
Szabó György, a regionális fejlesztési tanács elnöke arról szólt, hogy a 37-es út négysávosítása az I. Nemzeti Fejlesztési Terv egyik legnagyobb beruházása Észak-Magyarországon. Az út fejlesztésének folytatását tervezik - fűzte hozzá.
Mint mondta, a kormány megkülönböztetett figyelemmel támogatja az Észak-magyarországi Régiót, amelyet az is tükröz, hogy mintegy 200 milliárd forint értékben fejlesztettek a térségben, mindehhez összességében 191 milliárd forint pályázati forrást nyertek. Ezzel az egy főre jutó elnyert pályázati támogatás összege Magyarországon, az északi régióban a legnagyobb.
A 37-es főút csaknem 8,5 kilométeres szakaszának részeként a Bársonyos-csatorna fölött átépítették a már meglévő hidat, mellette az új nyomvonalon és a szervizút felett két új híd épült, illetve szintén új hidat emeltek a meglévő mellett a Hernádon. Felújították az arnóti és a gesztelyi körforgalmú csomópont közvilágítási hálózatát, illetve zajvédő falakat építettek.