Az átadó ünnepségen Kóka János korábbi gazdasági miniszter elmondta, hogy a 37-es út kétszer két sávja európai uniós forrásból, a közút program részeként valósulhatott meg.
Hozzátette: a következő hét évben Magyarország infrastrukturális fejlesztésekre 2.000 milliárd forintot fordíthat.
Szabó György, a regionális fejlesztési tanács elnöke arról szólt, hogy a 37-es út négysávosítása az I. Nemzeti Fejlesztési Terv egyik legnagyobb beruházása Észak-Magyarországon. Az út fejlesztésének folytatását tervezik - fűzte hozzá.
Mint mondta, a kormány megkülönböztetett figyelemmel támogatja az Észak-magyarországi Régiót, amelyet az is tükröz, hogy mintegy 200 milliárd forint értékben fejlesztettek a térségben, mindehhez összességében 191 milliárd forint pályázati forrást nyertek. Ezzel az egy főre jutó elnyert pályázati támogatás összege Magyarországon, az északi régióban a legnagyobb.
A 37-es főút csaknem 8,5 kilométeres szakaszának részeként a Bársonyos-csatorna fölött átépítették a már meglévő hidat, mellette az új nyomvonalon és a szervizút felett két új híd épült, illetve szintén új hidat emeltek a meglévő mellett a Hernádon. Felújították az arnóti és a gesztelyi körforgalmú csomópont közvilágítási hálózatát, illetve zajvédő falakat építettek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.