A keret tartalmazza a KÖZOP (14 milliárd forint), a ROP-ok (28 milliárd forint) és az évi 2 milliárd forint hazai, központi forrást is. 
 
Az összeg körülbelül 2000 km kerékpárút és sáv kiépítésére, amellyel megduplázható a jelenlegi infrastruktúra hossza.
 
A ROP keretéből 10,859 milliárd forintot már 2007-2008-ban odaítélnek. A GKM 2007-es 2 milliárd forint Útpénztári támogatásából 83 km kerékpárút megépítését és 176 km tervezését támogatta. A fővárosi útfelújítási program keretében 2007-ben létrejött kerékpáros infrastruktúra kiépítésének költségeit 50 százalékban szintén a GKM vállalta.
 
A riasztó méreteket öltő kerékpáros balesetek részben megelőzhetők a megfelelő minőségű kerékpárutakkal, amelyhez azonban pontosan meghatározott műszaki előírások szükségesek. Ennek érdekében a GKM a Magyar Útügyi Társasággal, a KKK-val, civil szervezetekkel, mérnökökkel és a hatóságokkal együttműködve kidolgozta módosítási javaslatait.
 
2007-ben a tárca megterveztette a Duna-Tisza menti EuroVelo®-nyomvonalat, valamint folytatódott az északnyugat-dunántúli kerékpárút, a délnyugati határmente kerékpárút és a körösvölgyi kerékpárút tervezése is.
 
A kerékpárutak megfelelő felújítása és karbantartása érdekében a GKM — mintaprojektként a Fertő-tó térségére — kidolgoztatta a kerékpárút-fenntartás térségi rendszertervét. A projekt 2008-ban valósul meg.
 
A már meglévő épületek és létesítmények „kerékpárosbaráttá” tételére a GKM kerékpárparkoló- és tárolóprojekteket készített elő, míg e közlekedési forma népszerűsítésére, a kormányzat és az ország figyelmének felkeltésére 2007-ben útjára indította a „Bringázz a Munkába!” kezdeményezést. A közlekedési tárca célja volt továbbá, hogy adott időszakban (2007. szeptember 3–14. között), minél többen kerekezzenek munkahelyükre. Az első évben a kezdeményezés Budapestre korlátozódott és 2000 embert mozgatott meg. A GKM célja azonban, hogy 2008-ban a kezdeményezés országos akcióvá terebélyesedjék.