Megközelítőleg ötmillió euró indulási költséggel jött létre április elsején a Groupama Garancia Biztosító, amely vezérigazgatója, Yann Ménétrier tervei szerint öt éven belül a magyar biztosítási piac első három szereplője között lesz. Az OTP Garancia biztosító felvásárlásáról még tavaly februárban kezdett tárgyalni Franciaország egyik legnagyobb biztosítója, míg végül az aláírások tavaly szeptemberben kerültek a szerződésre. (Az akvizíció és a disztribúciós partnerség teljes ellenértéke 164 milliárd forint, azaz csaknem 617 millió euró.) A Groupamának a magyar piacon alig egyszázalékos piaci részesedése volt, anyacége azonban vezető pozícióban van a mezőgazdasági, az önkormányzati és a lakásbiztosítások értékesítésében is. A Groupama csoport emellett jelen van több ázsiai országban, valamint Nagy-Britanniában, Spanyolországban, Portugáliában, Olaszországban, Tunéziában, Görögországban, Törökországban, Bulgáriában, Romániában és Szlovákiában. Nagy Szabolcs Erik régiós igazgató szerint a nemzetközi terjeszkedési stratégiájában a jövőben a kelet-közép-európai térség kiemelt szerepet kap. Ennek része az OTP csoport biztosítási leányainak felvásárlása is – tette hozzá a társaság bemutatkozó sajtótájékoztatóján Jean-Francois Lemoux, a Groupama nemzetközi vezérigazgatója. (A Groupama csoport emellett 8 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik az OTP csoportban.) A nemzetközi Groupama díjbevétele 2008-ban 16,2 milliárd euró volt, ez csaknem 10 százalékos növekedés az előző évhez képest. Nettó eredményük 342 millió euró volt az év végén.
A magyar biztosítók frigyével létrejött új társaság összesített díjbevétele a múlt év végén megközelítette a 89 milliárd forintot – ehhez az OTP Garancia 79, a Groupama pedig 10 milliárddal járult hozzá. Adózás utáni eredményük 2008-ban csaknem 11,5 milliárd forint lett, ez jórészt szintén az OTP biztosítójának köszönhető. A néhány napja új névvel működő biztosítónak a legfrissebb adatok szerint 1,3 millió magyar ügyfele van, piaci részesedése pedig a múlt év végi statisztikák alapján valamivel több mint 10 százalék.
Terveikkel kapcsolatban Yann Ménétrier bemutatkozó sajtótájékoztatójukon elmondta: mind az élet, mind a nem élet ágban komoly vérfrissítés várható, amely a termékkínálatot és az értékesítési csatornák fejlesztését is érinti. Utóbbihoz kétségkívül a legnagyobb segítség az OTP Bankkal kötött, húsz évre szóló stratégiai megállapodás – ennek értelmében ugyanis a legnagyobb magyar hitelintézet mintegy 400 fiókjában értékesítik majd a biztosító termékeit. Értékesítési csatornákban egyébként a bankfiókok nélkül sem lesz hiány: 150 biztosítási fiók, 2500 üzletkötő és közel 500 alkuszpartner árulja majd a biztosító termékeit, de a közeljövőben további 700 ügynök toborzását tervezi a társaság. VV
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.