Magyar gazdaság

A válság ellenére sikeres volt a fővárosi téli promóció

Mintegy 11 millió eurót, átszámítva több mint hárommilliárd forintot hozott a fővárosi turisztikai szolgáltatóknak a november elejétől március végéig tartó Budapest Winter Invitation (BWI) kampány – tájékoztatta a Világgazdaság Online-t Niklai Ákos, a Magyar Turizmus (MT) Zrt. elnöke.

A 62 szálloda, a Budapest Airport, a Malév, számos étterem és egyéb szolgáltató bevonásával zajló, 255 millió forint költségvetésű kampány öt hónap alatt 53 ezer plusz vendégéjszakát jelentett a fővárosi szállodákban. Ez az éves budapesti vendégforgalom 25 százaléka. A tavalyi BWI akció mintegy 50 ezer vendégéjszaka-többletet jelentett a budapesti házaknak.

Az idén harmadik alkalommal szervezett promóció célja Budapest, kiemelten a budapesti szállodák, a magyar nemzeti légitársaság és más szolgáltatók utó- és előszezoni forgalmának növelése, több utazó csábítása Budapestre, Magyarországra. A szállodák 2=3 és 3=4 éjszakás csomagajánlatokat állítottak össze. Niklai Ákos tájékoztatása szerint az öt hónap alatt az átlagos tartózkodási idő 3,5 nap volt, ami azt jelenti, hogy 3=4 opció kevdeltebb volt, mint a 2=3.

Az akció keretében érkező vendégek a szobakártya mellett úgynevezett BWI-kártyát is kaptak, ezzel többek között budapesti éttermekben, fürdőkben és múzeumokban kaptak további kedvezményeket.

A legtöbb vendég Németországból, Nagy-Britanniából, Olaszországból, Ausztriából, Oroszországból és Franciaországból érkezett, de néhány szálláshelyen svéd, finn, lengyel, cseh, horvát, szerb és izraeli turistákról is beszámoltak.

További részletek a holnapi Világgazdaságban.

turizmus Malév Magyar Turizmus Zrt. szálloda Budapest Airport budapest winter invitation
Kapcsolódó cikkek