BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Reményt ad az OECD - Roadshow-kal a hazai iparért

Elvben némi reménysugárral kecsegtethet magyar szempontból az OECD véleménye, mely szerint a G7-országok elmúlt hónapokban tapasztalható külkereskedelmi mélyrepülése valamelyest csökkent áprilisban.

Ez a hét országra mint országcsoportra ugyan igaz – ennyiben nem rossz hír a magyar kivitel szempontjából, hiszen külpiacokra kerülő termékeink és szolgáltatásaink 46 százalékát veszi fel ez a hét ország. Ám sajnálatos módon Németországra – ahova a magyar kivitel 26 százaléka kerül – még nem volt jellemző a visszaesés fékeződése.

 Sőt, az OECD azzal számol, az év negyedik hónapjában Németország importja még tovább zsugorodott. Habár ilyen konjunktúraromlást teljes egészében ellensúlyozni nem lehet, a hatásokat igyekeznek megfékezni. Mégpedig célzott programokkal – derül ki mindabból, amit Süveges-Szabó László, az ITD Hungary üzletfejlesztésért felelős igazgatója mondott a Világgazdaságnak.

Például nagy hangsúlyt fektetnek a beszállítói iparra, ahol a krízis ellenére akadnak lehetőségek. Ugyanis – például az autóiparban is – megfigyelhető az a tendencia, hogy a nagy gyártók egy része visszahozza Európába a termelését és beszállítói megrendeléseit a Távol-Keletről, s általában is azokról a színhelyekről, ahol valamilyen okból már nem gazdaságos a termeltetés. Az ITD azon dolgozik, hogy ezeket a megrendeléseket megszerezze. Ennek érdekében a többi között csődfigyelő rendszert működtetnek, folyamatos kapcsolatot tartanak fel a különféle szakmai szervezetekkel és a nagy márkaneveket képviselő cégekkel.

Változást jelent – s ez is a válságra adott egyik válasz –, hogy az egyes országok eseteit egyedien kezelve „kiscsoportos foglalkozásokat” szerveznek a monstre, nagyobb költségigényű programok helyett. Ezeken célzottabban választják ki az adott ágazatot, annak sikeres és potenciálisan sikeres hazai szereplőit, illetve állítják össze a programot. Nemegyszer ezek több helyszínes roadshow-k – mondta Süveges.

Természetesen továbbra is szerveznek magyar részvételt nagy vásárokon és árubemutatókon, de ezek mellé igyekeznek mindig célzott partnerkeresést is magában foglaló üzletember-találkozókat összehozni. S törekszenek arra is, hogy minél több vállalati kapcsolatot alakítsanak ki, hiszen minél több csatornán próbálkoznak egy-egy piacra bejutni, annál nagyobb a siker esélye.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.