Magyar gazdaság

Reményt ad az OECD - Roadshow-kal a hazai iparért

Elvben némi reménysugárral kecsegtethet magyar szempontból az OECD véleménye, mely szerint a G7-országok elmúlt hónapokban tapasztalható külkereskedelmi mélyrepülése valamelyest csökkent áprilisban.

Ez a hét országra mint országcsoportra ugyan igaz – ennyiben nem rossz hír a magyar kivitel szempontjából, hiszen külpiacokra kerülő termékeink és szolgáltatásaink 46 százalékát veszi fel ez a hét ország. Ám sajnálatos módon Németországra – ahova a magyar kivitel 26 százaléka kerül – még nem volt jellemző a visszaesés fékeződése.

 Sőt, az OECD azzal számol, az év negyedik hónapjában Németország importja még tovább zsugorodott. Habár ilyen konjunktúraromlást teljes egészében ellensúlyozni nem lehet, a hatásokat igyekeznek megfékezni. Mégpedig célzott programokkal – derül ki mindabból, amit Süveges-Szabó László, az ITD Hungary üzletfejlesztésért felelős igazgatója mondott a Világgazdaságnak.

Például nagy hangsúlyt fektetnek a beszállítói iparra, ahol a krízis ellenére akadnak lehetőségek. Ugyanis – például az autóiparban is – megfigyelhető az a tendencia, hogy a nagy gyártók egy része visszahozza Európába a termelését és beszállítói megrendeléseit a Távol-Keletről, s általában is azokról a színhelyekről, ahol valamilyen okból már nem gazdaságos a termeltetés. Az ITD azon dolgozik, hogy ezeket a megrendeléseket megszerezze. Ennek érdekében a többi között csődfigyelő rendszert működtetnek, folyamatos kapcsolatot tartanak fel a különféle szakmai szervezetekkel és a nagy márkaneveket képviselő cégekkel.

Változást jelent – s ez is a válságra adott egyik válasz –, hogy az egyes országok eseteit egyedien kezelve „kiscsoportos foglalkozásokat” szerveznek a monstre, nagyobb költségigényű programok helyett. Ezeken célzottabban választják ki az adott ágazatot, annak sikeres és potenciálisan sikeres hazai szereplőit, illetve állítják össze a programot. Nemegyszer ezek több helyszínes roadshow-k – mondta Süveges.

Természetesen továbbra is szerveznek magyar részvételt nagy vásárokon és árubemutatókon, de ezek mellé igyekeznek mindig célzott partnerkeresést is magában foglaló üzletember-találkozókat összehozni. S törekszenek arra is, hogy minél több vállalati kapcsolatot alakítsanak ki, hiszen minél több csatornán próbálkoznak egy-egy piacra bejutni, annál nagyobb a siker esélye.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható

roadshow Németország konjunktúra ITD OECD
Kapcsolódó cikkek