Hazánk Németország 15. legfontosabb partnere mind az exportot, mind az importot tekintve. A kétoldalú forgalom az utóbbi évek két számjegyű növekedése eredményeként 38 milliárd eurót ért el, 2008-ban azonban a dinamika megtört, az export egy százalékkal visszaesett, az import stagnált.
A magyar exportban körülbelül 70, az importban 60 százalékos a gépek és szállítóeszközök aránya – derül ki az ITD Hungary adataiból. Meghatározó részt képviselnek még a feldolgozott termékek (25 százalék). Az élelmiszerek aránya az export mindössze 3 százaléka körül mozog. A legfontosabb termékcsoportok a gépjárművek, gépek, elektronikai eszközök, illetve ezek részegységei, alkatrészei.
A szolgáltatásexport az utóbbi években szintén erőteljes növekedést mutatott, ezen belül is kiemelkedő volt a k+f, illetve a számítástechnikai szolgáltatások növekedése. Az építő, szerelő szolgáltatások növekedése az utóbbi néhány évben átlag körül alakult, de ezt az ágazatot komolyan visszavetették a német hatóságok által 2004-ben és 2005-ben az itt működő magyar cégek ellen végrehajtott feketemunka-ellenes akciók (SoKo Bunda és SoKo Pannonia). Az átlagtól elmarad a mérnöki szolgáltatások növekedése, ahol pedig – a németországi munkaerőhiány miatt – lennének lehetőségek.
A hazánkban befektetett közvetlen működő tőke mintegy 26-27 százaléka (kb. 15 milliárd euró) származik Németországból. A magyarországi német beruházások vegyes képet mutatnak, az 1990-es évek első felében a privatizáció volt a jellemző befektetési forma (lásd Deutsche Telekom, E.On, RWE, élelmiszeripar stb.), azután a zöld- és barnamezős beruházások (pl. Daimler, Audi, ThyssenKrupp, Henkel stb.) kerültek túlsúlyba.
A vállalatméretet, illetve az ágazatokat tekintve szintén vegyes a kép. A kb. 4000 Magyarországon működő, részben vagy egészben német tulajdonú vállalat között a legnagyobb német multinacionális cégek mellett jelen vannak a közepes, illetve egyre inkább a kisvállalatok is. Meghatározó az ipari vállalatok aránya (különösen a gépjárműipar és a beszállítói), de érkeztek jelentős befektetések az energiaszektorba (E.On, RWE), a bank- és biztosítási szektorba (MKB, Allianz) és a kiskereskedelembe (Metro, DM, Aldi stb.) is. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.