A Dun & Bradstreet DunTrade (Fizetési tapasztalatok) programjának adatai alapján megállapítható, hogy az elmúlt negyedévben kibocsátott számlák esetén az átlagos fizetési határidő 31 nap, míg 2008 végén ez még a 34 napot is megközelítette. A legalább egy napos késedelemmel kifizetett számlák aránya 4 százalékkal csökkent, jelenleg ez a számláknak az 52 százalékát, vagyis nagyságrendileg a felét teszi ki.
Az átlagos késedelem mértéke egy jelentősebb megugrás után lassan visszaáll a tavaly októberi szintre, ami 15 napos átlagot jelent, így az átlagos fizetési határidővel számolva késvefizetés esetén számláinkra, ha már nem határidőben kaptuk meg azok ellenértékét, 46 napot kell várnunk.
A magyar gazdaság egészében folyamatos probléma a fizetési morál kérdése, vagyis hogy az egyes tartozások kiegyenlítése határidőre megtörténik-e. A D&B iparági kimutatásai alapján ma leginkább a papíripari cégek kapják a legnagyobb bizalmat a fizetési feltételek területén: a fizetési határidő messze átlagon felüli, 53 nap, a fizetési késedelem pedig a többi iparág 15 napos átlagához képest 32 nap.
Ebben a viszonylatban a legszigorúbb fizetési feltételeknek a textilipar, a számítógép- és bútorgyártás cégeinek, valamint a kommunális tevékenységet folytató vállalatoknak kell eleget tenniük. Ezekben a szektorokban az átlagosnál rövidebb határidőt adnak, a textilipar esetében az átlag felét, ugyanakkor a fizetési késedelem nem tér el jelentősen az átlagostól.
A D&B tapasztalatai szerint az eladók leginkább az előrefizetés eszközét alkalmazzák a nemfizetések kivédésére. Pedig a jelenlegi helyzetben középtávon jelentős előnyre tehet szert az, aki megfelelő kockázatkezelési eszközökkel, jó tájékozódás alapján mer hitelezni a vevőknek, és így akár a versenytársaitól is tud üzleteket szerezni.