A társaság a kitüntetést a tudományos munka utánpótlás-generációjának támogatása, a felsőoktatási intézményekkel ápolt szoros munkakapcsolat, a környezettudatos, ám korszerű gyártástechnológiai eljárások alkalmazása, a minőségi gyártás és az ehhez kapcsolódó kutatás-fejlesztés elősegítése miatt kapta.
S ez a jéghegynek csak a csúcsa: a Magyarországon letelepedett autócégek a gyártáson kívül általában egyéb más tevékenységet is folytatnak. Ezek közül kiemelkedők a kutatás-fejlesztési (k+f), bár még viszonylag kis léptékben. Hozzávetőleg ezernél valamivel több ember foglalkozik járműipari fejlesztéssel, viszont a számuk a tervek szerint 2012-re megkétszereződik. Mindössze tíz cégre jut a magyarországi járműipari k+f tevékenység 96 százaléka: az Audi, a General Motors, a Bosch, a Continental Teves, a Knorr-Bremse, a Thyssen, a ZF és a Visteon dolgozik a legnagyobb létszámmal a területen.
Érdekes fejleményként a világ legnagyobb autóipari beszállítója, a Bosch, tavaly 250 fővel csökkentette magyarországi termelői létszámát, ám 120 mérnököt vett fel budapesti fejlesztési központjába, ahol így 430-an dolgoznak. 2008-ban 36 millió eurót költöttek nálunk k+f-re.
Több felsőoktatási intézmény specializálódott gépjárműipari k+f területre. Ilyen a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, amelynek autóipari fejlesztőközpontjában dolgoznak szoros együttműködésben a Knorr Bremse, a Thyssen Krupp és a TÜV Nord céggel.
- General Motors: motorgyártási technológiával kapcsolatos k+f
- Thyssen Krupp: elektronikus- kormány-fejlesztés
- Knorr-Bremse: fék- és egyéb gépjármű-biztonsági rendszerek fejlesztése
- Bosch: gépjármű-multimédiás rendszerek, elektronikus sebességváltók fejlesztése
- General Motors: motorgyártási technológiával kapcsolatos k+f
- Thyssen Krupp: elektronikus- kormány-fejlesztés
- Knorr-Bremse: fék- és egyéb gépjármű-biztonsági rendszerek fejlesztése
- Bosch: gépjármű-multimédiás rendszerek, elektronikus sebességváltók fejlesztése -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.