A sikeres, versenyképes, innovatív cégek számára az összefogás, az együttműködés és a piaci kapcsolatrendszer egyaránt szükséges – mondta Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója a Világgazdaság Légy innovatív! Élj a lehetőséggel! című konferenciáján. A kereskedőház négy kontinens közel 60 országában van jelen, és négy kompetencia-központtal rendelkezik. Hangsúlyozta: az elmúlt két évben sokat dolgoztak azon, hogy a nagykövetségekkel és a külgazdasági attasékkal együtt valósítsák meg a hazai vállalkozásokat segítő programokat, amelyeket elérhetővé tettek a határon túli magyar vállalatok számára is. „A határon túli együttműködések versenyképesebbé teszik a hazai vállalatokat is.”
Elmondása szerint cégekre szabottan próbálnak működni. Céljuk, hogy a mikro-, kis-, közepes és nagyvállalatok is eldönthessék, milyen mélységben dolgozzanak együtt az MNKH-val, és cégekre szabott exportfejlesztési akciótervet dolgozzanak ki. Fontos, hogy a magyar vállalatok számára hozzáadott értéket teremtsenek, és a külföldi partner számára olyan magyar céget ajánljanak, amely sikerre viszi a projektet. Startup cégek is be tudnak kapcsolódni nagyobb, nyolc-tíz céget összefogó – akár városfejlesztési – projektekbe, hogy tapasztalatot, referenciát szerezzenek. Világszintű problématérképet dolgoznak ki, hogy kiderüljön, melyik országba milyen digitális megoldásokkal kell elindulni.
A 2015-ben indult InnoTrade program keretében igyekeznek a startupokkal együttműködni, és csökkenteni a kockázatokat. Fontos – tette hozzá –, hogy olyan segítséget nyújtsunk a magyar startupoknak, amelynek köszönhetően nemcsak itthon boldogulhatnak, hanem eljuthatnak nemzetközi piacokra is. Mint mondta, az agyelszívás helyett a szürkeállomány keringetése kell hogy meghatározó legyen.
Idén az MNKH a tengerentúli rendezvényekre fókuszál, illetve az egyedi igények kielégítésére s a V4-ekkel való együttműködésre. Sikeresnek nevezte a magyar részvételt a CeBIT-en, ahol 1500 tárgyalásra került sor, és 200 ezer euró értékben kötöttek üzletet azonnal.
Sikeres a Smart City szolgáltatás
Az agráriumban, a gépiparban és az egészségügyben is nagy siker a Magyar Nemzeti Kereskedőház Smart City szolgáltatása – mondta Lánszki Regő, a kereskedőház smart city szakértője. Az okosváros dinamikusan fejlődik, ugyanakkor Lánszki szerint elkerülhetetlen, hogy akár globálisan, akár helyi szinten problémák merüljenek fel a települések fejlődése során. A kereskedőház Smart City szolgáltatása egyedi, az adott városra szabott megoldásokat dolgoz ki, így üzleti lehetőséget teremt olyan cégeknek, amelyek intelligens megoldást biztosítanak a város működésének hatékonyabbá tételéhez.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.