Bio megnevezésért bírságolt a GVH
Megtévesztő étrend-kiegészítő- és gyógyszerreklámok miatt 38 millió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) több cégre. A versenyhivatal megállapította, hogy a Pharma Nord Élelmiszer Kereskedelmi Kft. és a Pharma Nord ApS. jogsértően reklámozta több termékét, mert a vény nélkül kapható gyógyszert nem az alkalmazási előírás alapján mutatta be. Az egyes étrend-kiegészítők népszerűsítése pedig nem felelt meg az ágazati szabályoknak, mert más szerekhez viszonyítva tartalmazott állításokat – közölte a GVH. Mindemellett
a két vállalkozás burkolt reklámot tett közzé több lapban is. A GVH szerint a két Pharma-cég több „bio” megjelöléssel forgalmazott étrend-kiegészítő termékének a gyógyhatására utaló állítások is jogsértők voltak, mert azok élelmiszerek, nem pedig gyógyszerek. | VG
Marad az alapkamat
Londoni elemzők szerint a Magyar Nemzeti Bank monetáris tanácsa kedden nem módosítja a 0,9 százalékos alapkamatot, de később már várható a monetáris politika szigorodása. Ennek eszközei közül egyes londoni elemzői vélemények szerint jövőre nem lehet kizárni a kamatemelést sem, bár ez nem konszenzusos előrejelzés. | MTI
Baleset-megelőzésben segít a MOSZ
Ingyenes jogi tanácsadást indít a munkavállalóknak
a Munkástanácsok Országos Szövetsége (MOSZ). Munkahelyi balesetek miatt személyesen hetente egyszer, illetve e-mailen folyamatosan lehet a szövetséghez fordulni – mondta Palkovics Imre, a MOSZ elnöke. Magyarországon 2015-ben 21 165 munkabaleset történt 84 halálos áldozattal. A legtöbb munkahelyi baleset a feldolgozóipar, a szállítás, a raktározás és
a kereskedelem területén fordul elő. Az okok közt leggyakoribb a biztonsági berendezések és a védőeszközök hiánya – mondta Palkovics Imre. Ikanov Gábor ügyvéd azt mondta, a szakszervezethez forduló munkavállalók esetét elemzik, rövid időn belül válaszolnak a jogi lehetőségekről, igény esetén pedig a szakszervezet segítségével képviselik a munkavállaló érdekeit. | VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.