Április 1-jétől már a SuperShop számít az egyetlen többmárkás hűségkártyaprogramnak, mivel innentől a Shell saját programjaként fut tovább a ClubSmart program, miután a McDonald’s is kivált a programból. Hasonlóan „lecsupaszodott” az év elején a Multipont program is, ahonnan szintén kiszálltak a Mol mellett meglévő addigi pontgyűjtést és -felhasználást lehetővé tevő tagok, a CBA, a Regio Játék, a Groupama Biztosító és az OTP.
A Shell közlése szerint az együttműködés befejezésének indoka az volt, hogy mindkét fél saját hűségprogramjára és promócióira szeretne figyelmet fordítani, ezzel jutalmazva saját vásárlói hűségét. A Shell benzinkutakon az üzemanyagok több mint 60 százalékát ClubSmart kártya használatával vásárolják meg az ügyfelek, míg a felhasználás területén az üzemanyag-kedvezmény a legnépszerűbb ajánlat, de jelentős a shopokban történő felhasználás is. A pontgyűjtést fogyasztói kérések alapján úgy alakították át, hogy 25 liter feletti tankolás esetén az ügyfelek dupla pontot gyűjthetnek, prémium-üzemanyag tankolása esetén pedig a kapott pontok akár egy kávéra is elegendők.
Szakértők szerint a McDonald’s kiválásában szerepet játszhatott az, hogy a gyorsétteremláncok versenyében immár a Smart-pontoknál jelentősebb, akár 30-70 százalékos kedvezményeket is kínálni kell a kuponakciók keretében összeállított étel- és italcsomagokban. A társaság év elején elindította a myMeki applikációját, ahol az elektronikus kuponok nemcsak gyűjthetők, de megoszthatók a családtagokkal, barátokkal, és megtalálhatók már az eddig papíron terjesztett kedvezményes kuponok is. Az applikáció – amelyet 3 hónap alatt 230 ezren töltöttek le – teljesen személyre szabott ajánlatok adását is lehetővé teszi.
Az OTP közlése szerint a januári zárást követően is még közel 300 ezer Multipont bankkártya van forgalomban, amelyekkel az ügyfelek tavaly átlagosan 600 pontot gyűjtöttek. A bank továbbra is partnere a Multipont programnak, azonban 2017. január 1-jétől a Multipont bankkártyákkal csak a Mol-törzsvásárlói kártyákkal megegyező mennyiségű pont gyűjthető, azok is csak a Mol hálózatában, ahol persze akcióznak is majd. Azonban a partnerek kihátrálása miatt a pontgyűjtés már aligha lesz komoly előny a Multipont-kártyabirtokosok többségének.
Klasszikus többvállalatos loyality programként így már csak a SuperShop program működik Magyarországon, amelynek jelenleg több mint 2,8 millió tagja és 16 partnervállalata van. A korral haladva a SuperShop kártya volt az első, amely digitalizált változatban is megjelent, ám a társaság közlése szerint megérett a technológiaváltásra, amit a tervek szerint idén meg is lépnek majd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.