Magyar gazdaság

Fontos evolúción ment át a Kereskedőház

Fontos evolúción ment keresztül a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH), az intézmény működésében egy olyan új irány érvényesül, amely az adott céget állítja középpontba. Ez a kereskedőház folyamatos működtetésével vált elérhetővé – mondta Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója a Világgazdaság „Versenyképesség- Belföldi kereslet és/vagy export?” című konferenciáján.

Négy kontinensen, negyvenhárom kereskedőházzal, két kompetencia központtal, egy kambodzsai agrártechnológiai kompetencia központtal és egy mongol élelmiszeripari központtal dolgozunk – ismertette a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) legfontosabb számait az intézmény vezérigazgatója, Oláh Zsanett. Hozzátette, hogy a kereskedőház 13 belföldi irodát működtet, a gazdaságdiplomáciai hálózattal való széleskörű együttműködésnek köszönhetően pedig csak októberben 400 millió forintnyi, míg az első iroda megnyitása óta 4,5 milliárd forintnyi üzlet jött létre.

„Abban hiszek, hogy érdemes Kárpát-medencében gondolkodnunk” – véli Oláh Zsanett, kiemelve, hogy hatezer határon túli partnercég és 22 képviseleti iroda segíti munkájukat. Eddig több mint 15 millió euró értékű konkrét ügyletet és 34 saját szervezésű hátáron túli fórumon vannak túl.

Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója
Fotós: Kallus György

„Voltunk a GITEX kiállításon, melynek köszönhetően egy magyar cég disztribútori megállapodást kötött egy egyesült arab emirátusi céggel. Az elmúlt hónapban egy sörgyár települt Montenegróba egy magyar technológiának köszönhetően” – ismertetett két sikertörténetet a vezérigazgató.

Oláh Zsanett úgy véli, az eszközrendszer rendelkezésre áll, így olyan szolgáltatásportfóliót alakítottak ki, amely az adott cégre fejleszti ki az exportfejlesztési tervet. Így személyre szabottan lehet tanácsokat adni minden egyes vállalatnak, amely már határon túli magyar vállalkozások számára is elérhetővé vált.

Az MKH vezérigazgatója egyik programjukat ismertetve kiemelte: „alapvetően egy-egy távolabbi országban integrált projektet állítottunk össze, így a kereskedőházaknak köszönhetően tudjuk, hogy az adott országban milyen komplex megoldások szükségesek„. Hozzátette, ez a kisebb cégeket is segítheti, akik maguktól nem tudnának lépni.

Az Akadémiával kapcsolatban Oláh Zsanett elmondta, azt kiegészítették egy e-learning online oktatási rendszerrel, amely a cégeket segíti a tervezésben és tevékenységük optimalizásában.

A Digitális Exportfejlesztési Stratégiara (DES) és az InnoTrade programra is büszke Oláh Zsanett. Utóbbi 2015-ben indult el és 43 nemzetközi kiállításon vettek részt a programban részt vevő cégek. Példaként említett egy magyar vállalatot, amely az USA-ban részt vett az InnoTrade segítségével egy kiállításon, majd hazaérve realizálta, hogy pontosan miben és hogyan kell fejlődnie.

A vezérigazgató kiemelte, a Visegrad in the Ring nevű programban nemzetközi vállalatok mérkőznek és a nagyvállalatok visszajelzései alapján kerül ki a győztes. Jövőre 40 szakkiállítást és vásárt, 35 ágazatspecifikus eseményt, 5 multiszektorális eseményt tervez a MNKH – zárta előadását Oláh Zsanett.

evolúció Oláh Zsanett MNKH projekt
Kapcsolódó cikkek