Díjjal vennék rá a hazai vállalatokat, hogy több pénzt pumpáljanak a kultúrába
Alig egy hónapig, szeptember közepéig lehet még pályázni az Art is Business Díjra, amelyet decemberben ítélnek oda első alkalommal. A jelentkezés július 19-én kezdődött a vállalatok számára alapított egyedülálló, kultúratámogatásért és művészeti szponzorációért járó elismerésre, amelyet az azonos néven megjelenő magazin után keresztelték el: mindkettőt a kulturális menedzseléssel foglalkozó KortársPRos ügynökség – az ország egyetlen összművészeti brandkommunikációs kezdeményezése – hozta létre szándéka szerint azért, hogy ebben a formában is méltányolják a művészeti és kulturális életet támogató cégek munkáját, és egyre több szereplőt serkentsenek arra a versenyszektorban, hogy a jövőben vállaljon mecénási szerepet.
A benyújtott pályázati anyagokat egy öt főből álló kuratórium bírálja el. A testület munkájában olyan elismert kommunikációs szakértők vesznek részt, mint Juhász Dóra, a Müpa PR-vezetője, Fehér Zsuzsanna, a Ludwig Múzeum marketing- és kommunikációs felelőse, Vég Szilvia, a Jurányi Inkubátorház kommunikációs felelőse, Drucker Dávid, a Trafó marketing- és kommunikációs vezetője és Balogh Máté András, a KortársPRos ügyvezető igazgatója. A szakemberek azt a célt szem előtt tartva hoznak majd döntést, hogy az Art is Business Díj olyan felelősen gondolkodó vállalkozáshoz, mecénáshoz kerüljön, aki nyitott és befogadó szellemiségű, tudatos választás útján lép kapcsolatba a művészeti élet képviselőivel, akikkel aztán közös gondolkodás révén alakít ki működő konstrukciókat.
A művészvilág és a vállalatok megfelelő együttműködéséhez szükség van meghatározó alkotókra és a rájuk fogékony cégekre. „Pontosan ezért fontos, hogy azokra a vállalkozásokra, amelyek már kialakítottak ilyen partnerséget, példaképként tekintsünk és el is ismerjük őket” – összegezték a díj alapítói missziójuk lényegét. Az Art is Business Díjat három kategóriában – nagyvállalatok, kis- és középvállalkozások, valamint mecénások – adják át, az alapítók szándéka szerint ezentúl minden év végén. A Magyarországon hiánypótló Art is Business Díj kimondottan imázsformáló és értékteremtő, amely alkalmas lehet arra, hogy megalapozza a kultúrára szánt forprofit támogatás eszméjét, és segítsen beépíteni ezt az alternatív utat a cégek brandépítésének folyamatába. Az elismerés tehát elősegíti az üzleti szcéna kultúra iránti elköteleződését.


