BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Díjjal vennék rá a hazai vállalatokat, hogy több pénzt pumpáljanak a kultúrába

Az üzleti és a művészeti élet szereplői külön csónakban eveznek, pedig akár közösen is lapátolhatnának. A kultúra ugyanis pénz is.

Alig egy hónapig, szeptember közepéig lehet még pályázni az Art is Business Díjra, amelyet decemberben ítélnek oda első alkalommal. A jelentkezés július 19-én kezdődött a vállalatok számára alapított egyedülálló, kultúratámogatásért és művészeti szponzorációért járó elismerésre, amelyet az azonos néven megjelenő magazin után keresztelték el: mindkettőt a kulturális menedzseléssel foglalkozó KortársPRos ügynökség – az ország egyetlen összművészeti brandkommunikációs kezdeményezése – hozta létre szándéka szerint azért, hogy ebben a formában is méltányolják a művészeti és kulturális életet támogató cégek munkáját, és egyre több szereplőt serkentsenek arra a versenyszektorban, hogy a jövőben vállaljon mecénási szerepet.

A benyújtott pályázati anyagokat egy öt főből álló kuratórium bírálja el. A testület munkájában olyan elismert kommunikációs szakértők vesznek részt, mint Juhász Dóra, a Müpa PR-vezetője, Fehér Zsuzsanna, a Ludwig Múzeum marketing- és kommunikációs felelőse, Vég Szilvia, a Jurányi Inkubátorház kommunikációs felelőse, Drucker Dávid, a Trafó marketing- és kommunikációs vezetője és Balogh Máté András, a KortársPRos ügyvezető igazgatója. A szakemberek azt a célt szem előtt tartva hoznak majd döntést, hogy az Art is Business Díj olyan felelősen gondolkodó vállalkozáshoz, mecénáshoz kerüljön, aki nyitott és befogadó szellemiségű, tudatos választás útján lép kapcsolatba a művészeti élet képviselőivel, akikkel aztán közös gondolkodás révén alakít ki működő konstrukciókat.

A művészvilág és a vállalatok megfelelő együttműködéséhez szükség van meghatározó alkotókra és a rájuk fogékony cégekre. „Pontosan ezért fontos, hogy azokra a vállalkozásokra, amelyek már kialakítottak ilyen partnerséget, példaképként tekintsünk és el is ismerjük őket” – összegezték a díj alapítói missziójuk lényegét. Az Art is Business Díjat három kategóriában – nagyvállalatok, kis- és középvállalkozások, valamint mecénások – adják át, az alapítók szándéka szerint ezentúl minden év végén. A Magyarországon hiánypótló Art is Business Díj kimondottan imázsformáló és értékteremtő, amely alkalmas lehet arra, hogy megalapozza a kultúrára szánt forprofit támogatás eszméjét, és segítsen beépíteni ezt az alternatív utat a cégek brandépítésének folyamatába. Az elismerés tehát elősegíti az üzleti szcéna kultúra iránti elköteleződését.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.