BUX 51,958.75
+1.61%
BUMIX 4,194.84
+0.64%
CETOP20 2,420.49
+1.75%
OTP 17,455
+3.04%
KPACK 7,500
0.00%
0.00%
+0.32%
-1.03%
+0.81%
ZWACK 16,700
0.00%
0.00%
ANY 1,560
+1.63%
RABA 1,290
+0.39%
-0.20%
-0.24%
-0.91%
0.00%
+0.72%
-2.78%
+3.16%
-3.61%
+1.22%
OTT1 149.2
0.00%
-0.88%
MOL 2,670
+0.38%
-1.33%
ALTEO 2,110
-1.86%
0.00%
-0.41%
EHEP 1,480
-7.21%
-0.41%
+2.36%
MKB 1,972
0.00%
-1.97%
-1.08%
0.00%
0.00%
SunDell 39,600
+0.51%
-9.01%
0.00%
+6.04%
-2.35%
+2.08%
NUTEX 14.78
-2.25%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 4,550
-1.09%
-0.98%
NAP 1,180
+5.36%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Sokszor futnak üresen a kamionok

A hazai közúti áruszállító kkv-k sorra állítják le kamionjaikat, mert számos nemzetközi riválisuk szabálytalanul, például önköltség alatti áron is dolgozik.

Kedvezőtlen folyamatokat tükröznek a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) idei második negyedéves közúti szállítási adatai, ugyanakkor a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) szerint lehetne javítani az ágazat működési körülményein. A KSH egyebek mellett kimutatta, hogy az érintett vállalkozók belföldön 5,4 százalékkal kevesebb árut szállítottak közel azonos árutonna-kilométerben mért teljesítmény mellett, mint ez előző év azonos időszakában. Az is kiderült, hogy

a szállítást főtevékenységként végzőknél az üresen megtett utak aránya 18 százalékot ért el, a más ágazatokba sorolt vállalkozásoknál ugyanez 27 százalék volt.

Fotó: MTI/Marjai János

„Az utóbbi érték már a futásteljesítmény negyede, amikor a jármű csak költséget termel” – emelte ki ennek kapcsán a Világgazdaságnak az MKFE megbízott főtitkárhelyettese, Árvay Tivadar. Mint rámutatott,

a sok üres futásnak az az oka, hogy a vállalkozónak gyakran csak az odaútra van megbízása, a visszaútra nincs, mert egyre több külföldi vállalkozó megy alá a magyarok árainak, akár az önköltségi szintnél is lejjebb.

További probléma, hogy teljesen szabálytalanul vállalnak el engedélyköteles fuvarokat is. Bár az MKFE azt tapasztalta, hogy az Innovációs és Technológiai Minisztérium ellenőrzési csoportjai intenzíven és jól dolgoznak, mégis képtelenek hatékonyan kiszűrni a csalókat. Ez legfőképp létszámbeli okokkal, illetve az informatikai háttér nem megfelelő támogatásával magyarázható. A visszaélések következtében az utóbbi időben a magyar mikro- és kisvállalkozások sorra állították le járműveiket.

A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja

Kapcsolódó cikkek