BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jobban fogy a hazai termék a boltokban

A koronavírus-járvány okozta gazdasági nehézségek hosszabb távon is velünk fognak maradni, és ebben a helyzetben a fogyasztók szolidaritási okokból is szívesebben vásárolnak hazai termékeket – mondta online sajtótájékoztatóján Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője.

Március végén indította el a társaság a Vedd a hazait, védd a hazait mozgalmat, amelynek eddigi tapasztalata, hogy a fogyasztók megértették az összefogás fontosságát, és szívesebben vesznek le a polcról hazai előállítású termékeket, tudván, hogy ezzel munkahelyeket menthetnek meg.

A mozgalomhoz nemcsak a Magyar Termék védjegyet közel négyezer terméken használó több mint 160 cég csatlakozhat, hanem bármely magyar terméket előállító vállalkozás. Ezt eddig ötven márka, illetve ezek előállítói – elsősorban élelmiszergyártók – meg is tették. Közülük húszan részt vesznek a nemrég elindult, city light plakáthelyeken megjelenő, a hazai termékeket és a szájmaszk viselését egyszerre népszerűsítő kampányban is. Pontos számadatok a hazai termékek forgalomnövekedéséről egyelőre nincsenek, de a tapasztalatok és a fogyasztói visszajelzések alapján is érzékelhető a növekedés. A kampánynak jótékonysági ága is van: Hazai Pakk néven 25 védjegyhasználó egységcsomagokat állított össze és juttatott el a Magyar Szervátültetettek Szövetsége számára.

Fennakadás nélküli támogatásigénylés

A koronavírus-járvány ellenére is eredményesen zárult a mezőgazdasági termelők idei egységes kérelmeinek szankciómentes beadására rendelkezésre álló időszak május 15-én – közölte az Agrárminisztérium. Mintegy 167 ezer ügyfél jelezte az igényét csaknem ötmillió hektár mezőgazdasági terület művelésére. Az egységes kérelem eljárásrendjének keretében 43 közvetlen támogatási és vidékfejlesztési jogcímen lehetett támogatást igényelni, és teljesíteni az ezekkel kapcsolatos adatszolgáltatási kötelezettséget. | VG

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.