Magyar gazdaság

Még a bornál és az oldtimer autóknál is jobban tartja értékét a Hermés

A francia luxusmárka kézitáskáinak ára 17 százalékkal emelkedett.

A francia luxusikon Hermés kézitáskái a koronavírus-válság egyértelmű nyertesei voltak – írja a Reuters.

A Knight Frank tanácsadó iroda által közzétett jelentés szerint a Hermés táskák ára 17 százalékkal emelkedett, felülmúlva ezzel a többi luxuscikkét. Meglepő tény, hogy még a borkiválóságok 13 százalékos és az oldtimer autók értékének 6 százalékos növekedését is sikerült túlszárnyalniuk.

Az elmúlt évtizedben összesen 108 százalékos emelkedést tudhatnak magukénak, míg az arany hozama 29 százalék volt.

Fotó: andersphoto/Shutterstock.com

A Hermés International részvényei 51-szeres nyereséggel haladnak. Az Axel Dumas által irányított cég értékét 99 milliárd euróra (121 milliárd dollárra) becsülik.

A márka kínálatát továbbra is bővítik, az új célpont a vagyonos ázsiai közönség, akiknek várhatólag sok luxus kézitáskára lesz szükségük.

A bevétel is Ázsiában nőtt

A járvány inkább a tavalyi év első felét érintette, majd a második félévben újra növekedésnek indultak. Az adózott eredményük összesen 9 százalékkal, a bevételük 7 százalékkal esett. A forgalomcsökkenés Európát és az USA-t érintette, ám az ázsiai és csendes-óceáni térségben 14,4 százalékkal növekedtek a bevételek.

 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek