Az év bármely szakában kellemetlenséget okoz, ha az online rendelt termék nem érkezik meg, vagy hamar meghibásodik. Még fontosabb a megbízható szállítás és a lehető leggyorsabb garanciális ügyintézés, ha a webshopban kiválasztott árucikket karácsonyi ajándéknak szánjuk. A német, cseh vagy román webshopokkal való zöld ágra vergődésben is érdemes lehet az Európai Fogyasztói Központ (EFK) díjmentes közreműködését kérni.

A békeidőben is két számjegyű éves bővülést produkáló digitális felfutását jelentősen felgyorsította a járványhelyzet, és a csökkenő érdeklődés ellenére azért a Black Fridayhez hasonló akciók is népszerűek.

A hazai online és csomagküldő értékesítés tavaly múlta felül először az 1000 milliárd forintot. A webshopok havi forgalma a legutóbbi tizenegy hónapból hétben haladta meg a korábban soha el nem ért 100 milliárdot. 

Fotó: Shutterstock

2021 vége újabb rekordot hozhat az elektronikus vásárlásokban. A fogyasztók az interneten böngészve könnyen köthetnek ki külföldi székhelyű webáruházakban, akár a keresőalgoritmushoz érkező frissítés is befolyásolhatja, hogy milyen honlapra érkezünk végül.

Az Európai Fogyasztói Központ 29 európai ország – az uniós tagállamok mellett az Egyesült Királyság, Izland és Norvégia – vállalkozásaival szemben felmerülő, határon átnyúló panaszok esetén nyújt ingyenes szakmai segítséget és idegen nyelvű támogatást. 

Az EFK-hoz az idén eddig 1110 panasz érkezett magyar fogyasztóktól az elektronikus kereskedelem témakörében. A megalapozott megkeresések közel kétharmada sikeresen rendeződik. 

A magyar EFK a külföldi társszervezetek közreműködésével egyebek mellett jótállási-szavatossági jogviták megoldásában, hibás vagy elmaradó teljesítések orvoslásában jár el eredményesen. 

De hathatósan lépnek fel a szándékos megtévesztésekkel szemben, több ügyfelet szabadítottak ki az ún. előfizetői csapdákból.

Telefonos és e-mailes elérhetőségeik a www.magyarefk.hu  oldalon találhatók meg.