Az uniós szabályok szerinti kibocsátáscsökkentést megvalósító tagállamok a keletkező kvótatöbbletet értékesíthetik, így
a klímavédelem terén jól teljesítő országok, mint amilyen például Magyarország is, többletforráshoz juthatnak a célok végrehajtásában
– olvasható a minisztérium közleményében.
Az államtitkár elmondta, hogy a kibocsátáscsökkentésre vonatkozó uniós kvótákat hazánk eddig is túlteljesítette, ezért kerülhetett sor a megállapodásra, amelynek értelmében a kibocsátáscsökkentésből származó kvótatöbbletét hazánk Németországnak értékesíti. A kvóták az Európai Unió erőfeszítés-megosztási irányelve alapján a 2020 előtti teljesítésekből származnak.
Az államtitkár emlékeztetett, hogy
a kormány célja hazánk teljes klímasemlegességének elérése 2050-ig, s ebben fontos szerepet játszik a teljes szén-dioxid-kibocsátás ötödéért felelős közlekedési szektor zöldítése.
Ezért a Klíma- és természetvédelmi akciótervben foglaltaknak megfelelően támogatja az elektromos járművek elterjedését. A közlekedésben használt megújuló energiaforrások részarányát illetően Magyarország már most a régióban a legjobban, az uniós átlag felett teljesít.
Az akcióterv részeként elindított Zöld busz program a leginkább környezetszennyező buszok mielőbbi kivonásával a klímacélok elérése mellett a városi levegőminőség javítását és a zajszennyezés csökkentését is szolgálja, ugyanis az elektromos buszoknak köszönhetően minden egyes jármű után 800 fa szén-dioxid-megkötő kapacitása szabadul fel. A programban országszerte eddig 79 buszt adtak át, és 139 tiszta és csendes jármű állami hozzájárulással ösztönzött beszerzéséről született döntés, ami a Németországgal megkötött kvótakereskedelmi megállapodást követően tovább bővülhet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.