Az idén januárban a Datahouse adatai szerint 8146 használt személyautó kapott hazai rendszámot, ami az előző hónapban elért mélyponthoz (7510) képest több mint nyolcszázalékos növekedés. Ezzel együtt továbbra is jelentős a távolság az előző évek 10-11 ezres behozatali átlagától, a tavaly januári 10 607-es mennyiséghez képest is 23 százalékos az elmaradás – közölte a JóAutók.hu.

Parked cars in full car park
A group of cars parked in marked bays.
használt autó, használt, autó, elektromos, benzin, ár, biztosítás
Fotó: Getty Images

Az autóbehozatali aktivitás május óta csökkenő trendje jó eséllyel megfordulhat az év elejétől

 – véli Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. Ha a magyar gazdaság folyamatai is kedvező irányt vesznek – tette hozzá –, az euró árfolyama pedig továbbra is tartósan 400 forint alatt marad, a használtimport várhatóan néhány hónap múlva ismét a 9–10 ezres tartományba kerülhet vissza. 

Mivel Európa-szerte fokozatosan épül vissza az újautó-piaci kínálat, a használtautó-piacokon is nagyobb választékból, ismét kedvezőbb áron és kevesebb kompromisszum vállalásával lehet gépkocsihoz jutni külföldön

 – emelte ki a vezérigazgató.

Az újautó-eladások területén a hazai piacon is érezhető egy enyhén pozitív tendencia:

az előző hónapban eladott új személyautók száma 8314 volt, ez 4 százalékkal több, mint decemberben, és közel 3 százalékkal haladja meg a tavaly januári értéket.

 A használtautó-import – emlékeztet a közlemény – a teljes hazai használtautó-kereskedelemnek csupán egy kis szelete. Miközben tavaly 126 ezer külföldről származó kocsi kapott hazai rendszámot, a belföldi átírások száma ennek közel hétszerese, 827 ezer volt. Ez a forgalom minden korábbi évnél nagyobb aktivitást mutat, és komoly esélye van arra, hogy annak mértéke 2023-ban tovább növekszik.

Továbbra is a Volkswagen az élen

A behozott használt autók közötti márkasorrend januárban is a korábbi évek mintáját követte: a legnépszerűbb a Volkswagen volt 12,3 százalékos részesedéssel, a második helyet az Opel szerezte meg 9,3 százalékkal, a Ford pedig a harmadik helyre futott be 9,1 százalékkal. A sorban az Audi következik, 6,4 százalékos értékével a tavalyi negyedik Toyota elé kerülve, amely januárban a Mercedeshez hasonlóan 5,3 százalékot képviselt a használtautó-importban.