Mindkét irányban háromsávos lesz az M7-es Székesfehérvárig – erről írt a Feol. Ez a fejlesztés régóta napirenden van, érthető is, hiszen az M7-es Magyarország legrégebbi autópályája, amely Budapest, a Balaton és a délnyugati magyar–horvát országhatár között teremt közúti összeköttetést.

Torlódás az M7-es autópályán Érdnél. Fotó: Lakatos Péter / MTI

A tervekről a Világgazdaság is beszámolt korábban. A Feol megjegyzi, hogy a bővítés pontos időpontját még nem tudni, de a cikk szerint az M7-es autópálya Budapest és Székesfehérvár között kétszer három sávosra bővül. Az építés terelésekkel is jár majd, utána viszont talán balesetből is kevesebb lesz a sztrádán.

Idézik Molnár Istvánt, a Magyar Közút Zrt. Fejér vármegyei területi igazgatóját, aki emlékeztetett rá, hogy 2022 őszén több mint 1200 kilométernyi gyorsforgalmi út üzemeltetését és fejlesztését vette át a Magyar Közúttól a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF). Ez a társaság valósítja majd meg az M7-es bővítését is, számos más útfejlesztés mellett. Néhány példa erre: 

  • elkészültek a kiviteli tervek az M1-es autópálya M0-s és Bicske közötti szakaszának kétszer három sávosra bővítése kapcsán,
  • a Bicske és az országhatár közötti szakasz bővítését ezt követően, további ütemekben végzi az MKIF, 
  • a Bicske és Tatabánya közötti szakasz építési engedéllyel is rendelkezik, és a közeljövőben meg is kezdődik a munka.

Ami az M7-est illeti, a Balaton felé vezető oldalon az M0-s és a Balatonvilágosi csomópont között teljes hosszban lesz háromsávos, a bal pályán pedig Balatonvilágos és Székesfehérvár között építenek plusz egy sávot. Innen Budapest felé gyakorlatilag már kész a három pálya.

Térképen, hogy hol építenek új autópályákat Magyarországon

A következő években a koncessziós társaság és az állam is fontos fejlesztéseket tervez a hazai úthálózatban. Most az is kiderült, hogy mikorra készülhetnek el.