Nagyot fordult a világ az autósokkal azóta, hogy december 6-án a kormány kivezette a benzinárstopot, a korábbi állandóságot ugyanis egyik napról a másikra váltotta fel a piac szeszélye. A 480 forintos hatósági ár után első lépésként 640 forintra ugrottak az árak, amelyek aztán rövid ideig még tovább is emelkedtek. A Holtankoljak szerint a csúcsot január 4-én érte el a benzin és a gázolaj ára: az előbbi 652, az utóbbi 720 forintba került literenként, bár ezt érdemes fenntartással kezelni, mert igencsak eltérő számokat láthattunk a totemoszlopokon.
Miközben tartani lehetett attól, hogy a február elsejével életbe lépő dízeltilalom miatt még horribilisabb árakkal találkoznak majd az autósok, nem beszélve az ellátási anomáliákról, a félelmek mégsem igazolódtak be, sőt, pont a gázolaj került közelebb a megfizethető kategóriához.
A Cargopedia április 3-i adatai szerint azonban hiába a forint erősödése és a csökkenő árakról szóló bejelentések, a magyar üzemanyagárak még mindig az európai középmezőnyben helyezkednek el. A nálunk 623 forintba kerülő benzinért és a 603 forintos gázolajért például Észtországban, Németországban vagy Görögországban is többet kértek, míg a környező országokban szinte mindenhol kevesebbet.
A benzin Romániában mintegy 100 forinttal, míg a gázolaj 50 forinttal olcsóbb; Lengyelországban a differencia az előbbi esetében „csak” 80 forint, utóbbiéban pedig 50 forint; Horvátországban legalább már közelebb vannak az árak a magyarokhoz, de a különbség így is 60, illetve 30 forint.
Ami pedig a szélső értékeket illeti, a benzin Bulgáriában, az unió legszegényebb országában kerül a legkevesebbe, ahol 492 forint egy liter, míg a legtöbbet Finnországban kérnek érte, ott egy liter 777 forint. A gázolaj szintén a finneknél a legdrágább 779 forinttal, miközben Máltán a legolcsóbb, ahol 460 forint egy liter.