A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma júliusban megközelítette a 1,5 milliót – közölte a Budapest Airport kedden. A közlemény szerint január és július között 8,2 millió utast szolgáltak ki, 24 százalékkal többet, mint 2022 azonos időszakában, és többet, mint 2021 egészében. Július sorozatban az ötödik hónap volt, amikor az utasszám meghaladta az egymilliót.

Budapest,,Hungary,-,May,31,,2019.:departure,Hall,Of,International,Franz
Itt még tartott a tavaszi idill: júliusban lépni nem lehetett a reptéren, félmillióval több utas várta gépét, mint a többi hónapban.
Fotó: Shutterstock

Kiemelték, hogy az idén eddig regisztrált utasszám 9,2 százalékkal marad el a 2019-es rekordévtől, és

arra számítanak, hogy az egész éves utasforgalom meghaladja a 14,3 milliót.

Ha ez a tendencia folytatódik, akkor 2024 végére várják a járvány előtti utasszámok teljes visszaépülését. Arra is kitértek, hogy alig tíz hónappal a munkálatok megkezdése után elkészült a BUD Cargo City forgalmi előterének bővítése. A fejlesztésnek köszönhetően egyidejűleg akár négy széles törzsű repülőgép töltése is megvalósulhat.

A légi áru mennyisége az év első hét hónapjában 4,7 százalékkal elmaradt ugyan a tavalyi év hasonló időszakáétól, de a júliusban kezelt 16 390 tonna mintegy 12 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit. A közlemény szerint az idén kezelt 107 ezer tonnás légiáru-mennyiség alapján a Budapest Airport újabb rekordévre számíthat, a BUD Cargo City fejlesztése pedig akár évi 300 ezer tonna árutömeg kezelését is lehetővé teszi.

Budapest,,Hungary,-,May,30,,2019:,Departure,Lounge,At,Budapest
A reptér fejlesztése sem áll le: új irodák és raktárak épülnek.
Fotó: Shutterstock

A további fejlesztések között említették, hogy a BUD Cargo Cityben rendelkezésre álló raktárterület további 6500 négyzetméterrel bővül, irodákkal és egyéb támogató infrastruktúrával kiegészítve hozzájárul a budapesti repülőtér regionális jelentőségének növeléséhez – zárult a Budapest Airport közleménye.

Egy nap alatt 26 órát késett a Wizz Air

Hétfőn minden második Wizz Air-gép legalább harminc perc késéssel landolt Budapesten, míg a nagy rivális Ryanairnél 32-ből mindössze öt. A magyar hátterű fapadosra még nehezebb ősz várhat, hiszen a repülők hajtóműveinek átvizsgálása miatt borulhat a szeptember–októberi menetrendje.