A felnőtt lakosság 36 százaléka ritkán jár el kikapcsolódni, mert nem engedheti meg magának – derült ki az OTP Bank friss felméréséből, amelyben a magyarok szórakozási lehetőségeit vették górcső alá. Azoknak a negyede viszont, akik rendszeresen eljárnak szórakozni, akár 10-20 ezer forintot is költ. A barátokkal történő szórakozás alkalmával az is jellemző, hogy egy ember vállalja magára a fizető szerepét, az összeget pedig később szétosztják. 

Budapest,,Hungary,-,May,02,,2019:,Interior,Of,One,Of
Budapest, Hungary - May 02, 2019: Interior of one of the most attractive and touristic ruin pubs, the Szimpla, at Kazinczy street. Ruin pubs, are a trend of Budapest cultural and night life.
Fotó: Fabio Michele Capelli

A magyar lakosság 30 százaléka a kávézókat és egyéb beülős helyeket preferálja, ha kikapcsolódásra vágyik, negyedük barátokhoz és házibulikba jár, míg 22 százalék inkább az éttermeket választja. Kicsivel több, mint a felnőtt lakosság ötöde koncertre, 18 százalék pedig színházba, múzeumba vagy egyéb kulturális programokra jár. Szintén 18 százalék élményszerző programokat választ, mint például: szabadulószoba, kvízest, kalandpark vagy vezetett városnéző séta. Sportos programokkal 9 százalék üti el az időt. 

36 százalék azonban nem nagyon jár el kikapcsolódni, ugyanis nem engedheti meg magának.

Azoknak a többsége (35 százaléka), akik megengedhetik maguknak, hogy eljárjanak szórakozni, általában 5–10 ezer forint között költ egy-egy közös program alkalmával. A megkérdezettek közel negyede 10–20 ezer forintot is kiad egy-egy közös programra. Igen magas azoknak is az aránya (28 százalék), akiknek minden alkalommal van egy szigorú keretük, amelynél nem költenek többet.

„A felmérésből az látszik, hogy az egyik legjellemzőbb fizetési metódus, hogy egy ember vállalja magára a fizető szerepet, és a program végén osztják szét az összeget” – ismertette a felmérés eredményeit Szűcs Judit, az OTP Bank pénzforgalmi területének szenior menedzsere.