Az ügyféltájékoztatás, az informatikai biztonság, illetve egyes szerződési feltételek hiányosságai miatt 19 millió forintos bírságot szabott ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) az NN Biztosító Zrt.-vel szemben – derül ki a jegybank hétfői közleményéből, melyben jelzik, hogy a biztosítónak december végéig számot kell adnia a legtöbb kérdésben a jogsértések megszüntetéséről.

Fotó: Szabó Miklós / Világgazdaság (archív)

Az MNB a biztosító informatikai rendszerénél a jogosultság-ellenőrzés, az üzletmenet-folytonossági tervek és a licenckezelés terén tárt fel hiányosságokat. A jegybank az életbiztosítási termékek szerződési feltételei kapcsán is több jogszabályi meg nem felelést tárt fel, így azokban például a befektetési egységekhez kötött életbiztosítási termékekhez kínált eszközalapok esetében a befektetési politikától való szabálytalan eltérés lehetőségét azonosította. A biztosító termékfelülvizsgálati folyamatai tekintetében pedig az éves érdemi felülvizsgálat elmaradását, illetve annak nem megfelelő dokumentálását állapította meg. Például 

az értékkövetésről vagy a befektetési egységekhez kötött életbiztosításokról sem volt megfelelő a tájékoztatás.

A biztosító panaszkezelési szabályzata hiányos volt és nem szerepelt honlapján az online vitarendezési platformra mutató link – olvasható az MNB közleményében, melyből az is kiderül, hogy az ügyfélpanaszokat sem válaszolták meg mindig határidőre, de a jogorvoslati lehetőségekről szóló tájékoztatás sem volt teljes körű az ügyfélpanaszok elutasítása esetén. A jegybanki vizsgálat hiányosnak találta továbbá a biztosító újonnan belépő alkalmazottjaira irányadó oktatási szabályzatait is.

A bírság kiszabásakor az MNB mérlegelte a cég pénzügyi adatait, piaci részesedését, a jogszabálysértések súlyát, lehetséges hatását, enyhítő körülménynek számított ugyanakkor a biztosító együttműködő magatartása.