BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ha így folytatódik, hamarabb ér körbe a Debrecen melletti elkerülő, mint az M0-s

Budapest irigykedhet, hogy milyen volumenű infrastrukturális beruházások valósulnak meg Debrecenben a következő években.

Nemcsak nyugatról, hanem keletről is lesz elkerülő út Debrecenben, miután még novemberben aláírták a 22 kilométer hosszúságú út előkészítéséről szóló szerződést, ami egyebek mellett meghatározza majd a nyomvonalát – írja a Dehir. A keleti elkerülő 20,9 kilométer hosszú lesz, és a 47-es, valamint a 354-es főutakat köti össze. Az út a 47-es főútnál a 481-es főút, azaz a debreceni déli elkerülő út folytatásaként épül meg, a végszelvénye a 354-es főúton, Debrecen és Bocskaikert között, Pallagtól megfelelő távolságra lesz. Az út kétszer egy sávos lesz, és hét csomópontot terveznek rá.

20220413 DebrecenTisza István utca és a Hatvan utca kereszteződésében felújítási munkálatokat végeztek.Fotó: Czinege Melinda CZM Hajdú-Bihari Napló
Fotó: Czinege Melinda / Hajdú-bihari Napló

Húsz nap, több mint félmilliárd forint

Mivel nyugatról az M4-es, délről pedig a 481-es szegélyezi a települést, így ha az elkerülő megépül, azzal pár kilométer híján létrejön a Debrecen melletti körgyűrű, amitől még Budapest és az M0-s nagyon messze van – még ha egy 200 ezres város mellett mást jelent is megépíteni egy elkerülőt.

A nyertes cégnek a tanulmányterv mellett a közúti biztonsági hatásvizsgálat és a környezeti hatástanulmány elkészítése is a feladata lesz. 

A több mint félmilliárd forintos megrendelés teljesítésére 20 hónapja lesz a konzorciumnak.

Amikor ez a tanulmányterv a rendelkezésre áll, akkor kezdődhet a kiviteli tervek elkészítése, legvégül pedig az út megépítése. Pántya József az ünnepélyes aláíráson elmondta, ahogy Debrecen gazdasága egyre inkább fejlődött, nagyobb figyelem fordult a közlekedésfejlesztési terveire is. Az elmúlt időszakban az Építési és Közlekedési Minisztérium tizenkilenc közbeszerzést indított el a debreceni közlekedési infrastruktúra fejlesztésére, melyeknél legkésőbb 2024 első negyedévében köthetik meg a szerződést. A közbeszerzések között vannak tervezési és kivitelezési tenderek is.

Erősen Debrecen-fókuszú az utazáságazat

A Dehir szerint Pántya úgy fogalmazott: 

Erősen Debrecen-fókuszú az Építési és Közlekedési Minisztérium utaságazata.

Pósán László országgyűlési képviselő közölte, régóta várt fejlesztés előkészítése indulhat meg, hiszen a jelenlegi átmenő forgalom a keleti oldalon is ki tudja kerülni a várost, ezzel pedig csökkenhet a forgalom a debreceni utakon. Kiemelte, a tanulmányterv elkészítése több mint tervezői feladat, mivel érdekegyesítésre van szükség a megfelelő nyomvonal megtalálásához.

Óriási autópálya-építést jelentett be Lázár János: ez lehet minden idők legdrágább sztrádája Magyarországon

Jövőre indulhat el Zalaegerszeg bekötése a hazai gyorsforgalmi hálózatba, a 44 kilométeres szakasz megépítésének teljes költségét 400 milliárdra taksálta egy sajtóeseményen Lázár János építési és közlekedési miniszer. A kilométerenkénti 9,2 milliárd forint még az M6-os fajlagos költségén is túltesz.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.