Magyar gazdaság

Pécsre is mehetett volna a világ legnagyobb elektromos autógyártója

Hoppál Péter szerint a baloldali városvezetés nem volt képes lehetőséget kínálni arra, hogy ez a világra szóló beruházás, amely több ezer munkahely teremtését és milliárdnyi iparűzési adó fizetését jelentette volna, Pécsre jöjjön.

A világ egyik legnagyobb autógyártója, a kínai BYD először Pécset kereste meg, de Péterffy Attiláék befektetőellenessége elriasztotta a céget, és az óriási beruházást Szegeden valósítja meg inkább – derült ki Hoppál Péter pécsi fideszes parlamenti képviselő és Csizmadia Péter, a Fidesz pécsi városházi frakcióvezetője közös évindító sajtótájékoztatóján, melyről a Bama tudósított.

A BYD a világ egyik legnagyobb elektromosautó-gyártója. Fotó: AFP

A képviselők arról is szóltak, hogy Péterffy szerintük politikai küldetést hajt végre, nem pedig a pécsiek programját, a város leszakadását pedig a júniusi választáson lehet megállítani.

A legnagyobb kártételt a világ legnagyobb elektromosautó-gyártója, a BYD idetelepülésének az elmulasztása jelentette, amely először Pécsett tájékozódott, a Nemzeti Befektetési Ügynökség először Pécsre hozta a tulajdonosokat, de a pécsi baloldali városvezetés nem volt képes lehetőséget kínálni arra, hogy ez a világra szóló beruházás, ami több ezer munkahely teremtését és milliárdnyi iparűzési fizetését jelentette volna, Pécsre jöjjön

– mondta Hoppál Péter a szerdai sajtóeseményen. – A beruházást egy másik baloldali városvezetésű régióközpont, Szeged nyerte el, Pécs nem tudott élni ezzel a történelmi eséllyel.

Karácsony előtti héten számoltunk be arról, hogy Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter hivatalosan is megerősítette: Magyarországon építi fel első európai autógyárát a kínai BYD.

A világ legnagyobb elektromosautó-gyártója Szegeden húzza fel az üzemét, ahol nem akkumulátorokat, hanem elektromos autókat gyártanak majd. Ez lesz a magyar gazdaságtörténet egyik legjelentősebb beruházása a külügyminiszter szerint. A vállalatnak már van gyára Magyarországon, Komáromban elektromos buszokat gyártanak.

BYD: biztosan utaztatni kell majd a munkaerőt a kínaiak szegedi csodagyárába, hogy ne kelljenek a vendégmunkások

Szinte lasszóval kell majd keresni a munkásokat a Szegeden épülő BYD autógyárba, Csongrád-Csanád vármegyében lényegében mára elfogyott a hadra fogható munkaerő, a 2,1 százalékos munkanélküliségi ráta kvázi a teljes foglalkoztatottságnak felel meg. A megoldást Békés vármegye és Dél-Bács jelentheti.

 

Hoppál Péter Szeged Pécs beruházás BYD
Kapcsolódó cikkek