A fenntarthatóságot és a digitális megoldásokat is fontosnak tartják az ügyfelek a biztosítások kiválasztásakor. Egy kutatás szerint a megkérdezettek 87 százaléka kötött már biztosítást, és többségüknek az ár-érték arány a legfontosabb szempont a biztosítások kiválasztásakor.

Close,Up,Of,Hands,Of,Woman,Protecting,Icon,Of,Green
A felmérésben részt vevők többsége személyesen vagy online intézné biztosításait.
Fotó: Shutterstock

A megkérdezettek több mint fele választaná annak a biztosítónak a termékét, amelyik aktívan tesz a környezetért, ha két egyforma termék közül kell választaniuk.

A válaszadók 14 százaléka hajlandó lenne akár többet is fizetni egy termékért a fenntartható biztosítónak. A felmérésben részt vevők többsége személyesen vagy online intézné biztosításait, a telefonos, e-mailes és applikációs ügyintézés kevésbé népszerű. Többségük úgy gondolja, hogy a biztosítások változni fognak a jövőben: harmaduk szerint a biztosítások személyre szabottabbak lesznek, 18 százalékuk pedig arra számít, hogy a technológia fejlődésével nőni fog a biztosítási termékek köre.

A megkérdezettek úgy vélik, hogy az okosotthonok és egyéb innovatív megoldások térnyerése növelni fogja a biztosítások szerepét.

A jövő biztosításával kapcsolatos kutatást az Opinio készítette az Uniqa megbízásából, a reprezentatív felmérésben 923, 16–59 év közötti, okostelefonnal rendelkező embert kérdeztek meg.

Kötelező biztosítás: az autósok fellélegezhetnek, nagy féket nyomott a díjak növekedése

Egy átlagos személyautó kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) állománydíja 368 forinttal emelkedett a tavalyi negyedik negyedévben, károkra pedig 7 százalékkal többet fizettek ki a biztosítók, mint egy évvel korábban. Mind a díjak, mind a kárkifizetések növekedésénél egyértelműen látszik a lassulás, így a személyautók éves országos átlagdíja így 2023-ban 53 ezer forint alatt maradt.