A kormány 1500 milliárd forint IKOP Plusz forrás elosztásáról döntött
A Magyar Közönyben megjelent rendelet szerint a kormány döntött 1500 milliárd forintnyi uniós forrás elosztásáról. Az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program Pluszból érkező pénz felét Budapest és az agglomerációja kapja.

Fotó: Bencsik Ádám / Békés Megyei Hírlap
Az IKOP Pluszból érkező forrás nagy részét vasút fejlesztésre fordítja a kormány:
- Kőbánya-Kispest–Dabas vasútvonal villamosítása és elővárosi fejlesztése – 190 milliárd forint
- Nyugati pályaudvar bevezető szakaszainak fejlesztése a Nyugati pu. – Rákosrendező (kiz.) szakaszon – 18 milliárd forint
- (Debrecen)-Apafa – Mátészalka vasútvonal villamosítás és pályafejlesztés – 141,5 milliárd forint
- 15 darab 200 ülőhelyes elővárosi zéró-emissziós villamos motorvonat beszerzése – 54 milliárd forint
- MÁV-START Zrt. gördülőállomány fejlesztése 19 darab nagykapacitású motorvonat beszerzésével – 112,9 milliárd forint
- Budapest Déli körvasút II. ütem, CEF2 keretében nem támogatott elemek (Nádorkert és Közvágóhíd új megállóhelyek létesítése) – 210,4 milliárd forint
- Nagykáta–Újszász vasútvonal fejlesztése (Pest vármegyei szakasz) – 59,7 milliárd forint
- Budapest Déli Körvasút III. ütem, Népliget megállóhely kialakítása – 46,1 milliárd forint
- Újfehértó–Nyíregyháza vonalszakasz, és a Debrecen–Nyíregyháza I. ütem CEF2-ből nem elszámolható utasforgalmi, biztosítóberendezési és ETCS elemeinek fejlesztése – 105 milliár forint
- 80-as vasútvonal – Füzesabony – Miskolc vasútvonalon az infrastruktúra versenyképességének javítása – 79 milliárd forint
Az IKOP Plusz forrás teljes elosztását itt nézhetik meg.
Karácsony Gergely szerint ő lobbizta ki az uniós forrásokat a fővárosnakAz elmúlt négy év lobbitevékenységének köszönhetően mostanra kirajzolódott, hogy a következő években nagyjából 300 milliárd forint értékben érkeznek európai uniós pénzek Budapestre – jelentette be Karácsony Gergely. A források azonban a kormány által megtervezett operatív programokra érkeznek meg. |