
Szegedi BYD-gyár: nem állította meg a kínaiakat a vámháború, hatalmas üzemet építenek nálunk
Az építésügyi hatósági engedélyezési eljárásokat támogató elektronikus dokumentációs rendszer (ÉTDR) oldalán fellelhető, hogy az építési hatósághoz június 5-én engedélyeztetésre benyújtott tervek alapján a BYD által megvásárolt szegedi terület melletti részen többek között egy 500 méter hosszú, 200 méter széles – vagyis 10 hektáros – összeszerelő üzem föld- és alapozási munkái indulhatnak meg hamarosan.

Szegedi BYD-gyár: ezer darab elektromos autó naponta
Ahogy arról a Világgazdaság is beszámolt, a BYD a Csongrád-Csanád vármegyei város határában lévő mintegy 300 hektáros ipari parkban, az ELI-ALPS lézeres kutatóintézet és a Science Park szomszédságában építi fel az elektromosautó-gyárát, ahonnan az európai piacot szolgálja majd ki. A több ezer új munkahelyet létrehozó kínai óriás az akkumulátorgyártás és a vegyipari tevékenységek kivételével a teljes gyártási folyamatot itt valósítja meg.
A Telex cikke rámutat: ha valóban elkészülne a 10 hektáros fejlesztés,
ez lenne majd a valaha legnagyobb alapterületű szegedi épület.
Kiemelték: a nagybani piac területe is mindössze 420 méter hosszon – raktárépülettel és piactérrel együtt – terül el a Budapesti út mentén, a BYD-vel átellenben. Szeged főtere, a Széchenyi tér 4,5 hektárja lehet a mindenki által megfogható viszonyítási alap, az ázsiai vállalat összeszerelő csarnoka több mint kétszer akkora lesz, mint az.
A portál úgy tudja, a beruházás itt nem áll meg:
- jön hozzá még egy 435 méter hosszú festő-, valamint
- egy 370 méteres lökhárítógyártó üzem és
- egy L alakú összekötő létesítmény is.
Hangsúlyozták: a BYD-gyár első üteme már az alapozásnál jár, és már jövőre legurulhatnak az első elektromos autók a gyártósorról. Logisztikai forrásokból a Telex úgy értesült,
a teljes kapacitás nagyjából ezer új darab lehet majd naponta,
amellyel jelenleg nem tud lépést tartani a meglévő vasúti áruszállítási kapacitás sem, ezért ott is szükségesek lehetnek még fejlesztések.
Lapunk korábban megírta, hogy az Európai Unió (EU) a jövő hónaptól, vagyis júliustól 38,1 százalékos további tarifákat vet ki a Kínából származó elektromos járművekre, ami fokozza a globális kereskedelmi háborút. Közülük
- a BYD 17,4,
- a Geely 20,
- a SAIC pedig 38,1 százalék fizetésére kötelezett.
A BYD versenyelőnyét egyelőre nem veszélyeztetik az európai extra vámok.




