Itt vannak az újabb részletek a tervezett KRESZ-módosításról
Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) és a szakfeladatokat ellátó KTI Magyar Közlekedéstudományi és Logisztikai Intézet Nonprofit Kft. (KTI) széles körű szakmai, tudományos és társadalmi egyeztetéssorozat keretében készíti elő a közlekedési szabályrendszer átfogó megújítását, amelynek részeként egy új KRESZ is készül.

A közlekedési szabályrendszerhez, kiemelten a KRESZ-hez már több mint 550 javaslat fogalmazódott meg – írja a kozlekedesbiztonsag.kti.hu.
Az egyeztetések haladásáról szóló bejegyzést az Infostart szúrta ki, amely rávilágított arra, hogy polgárjogot nyerhet a figyelmeztető jellegű dudálás, fénykürthasználat, és változhatnak az irányjelzés szabályai.
A tervezetmódosítások:
- Összhangot teremtenek a KRESZ, a gépjárművezető-képzés, az útügyi szabályok és a szankciórendszer között.
- Egyszerűbb, érthetőbb lesz a KRESZ nyelvezete, ami ma már olykor a jogászok számára is nehezen olvasható.
- Egyértelműek és egységesek lesznek a közlekedési módok találkozására, együtt haladására vonatkozó szabályok.
- Aki nem tanulta meg vagy elfelejtette, a KRESZ-ben elolvashatja, mit és hogyan kell ellenőriznie elinduláskor.
- Indokolatlanul vészfékezni és túl lassan haladni is tilos lenne, a mentőtől 4 másodperces követési távolság tartandó.
- Polgárjogot nyerhet a figyelmeztető jellegű dudálás, fénykürthasználat, és változhatnak az irányjelzés szabályai.
A kozlekedesbiztonsag.kti.hu. szerint a közlekedési szabályrendszerhez, kiemelten a KRESZ-hez, már több, mint 550 javaslat fogalmazódott meg. A szaktárca és a KTI továbbra is arra törekedett és törekszik folyamatosan, hogy a lehető legszélesebb körből gyűjtsön javaslatokat és észrevételeket a körvonalazódó elképzelésekről.
Korábban a Világgazdaság is megírta, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium széles körű szakmai, tudományos és társadalmi egyeztetés keretében megkezdte a KRESZ megújítását. A Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározatnak megfelelően az új közlekedési szabályrendszer kialakítása öt fő témakörben zajlik: a KRESZ-ben foglalt magatartási szabályokon túl a humán tényezőt, a szankciórendszert, az infrastruktúrát és a járműműszaki feltételrendszert érintő jogszabályok átfogó felülvizsgálatával kerül sor az új szabályozás kialakítására – fogalmaz az Építési és Közlekedési Minisztérium.
A kisebb módosítások már idén júliusban életbe léptek, az Építési és Közlekedési Minisztérium 2024. július 1-jétől lehetővé tette, hogy a buszsávokban közlekedjenek a magyar EU-elnökség miatt Budapestre érkező delegációk járművei. A KRESZ-módosítás mellett az ellenőrizhetőség és észlelhetőség elősegítése végett a buszsáv használatára újonnan jogosult autók megkülönböztető – öntapadós – matricákat is kapnak.


