Új árlista jelent meg a BYD magyarországi forgalmazójánál – hívta fel rá a figyelmet több autós blog.
Először a Car Blog by Dave írta meg, hogy a Mikulás meglehetősen durva drágulást hozott magával a világ legnagyobb kínai autógyártójának magyar kínálatában. A durva drágulás itt nem költői túlzás, csaknem 15 százalékról van szó.
Az első publikus árlista az Atto 3-é, amelynek listaára mindkét felszereltségi kategóriában csaknem pontosan kétmillió forinttal drágul.
A Villanyautósok a témában jelezte, hogy az Atto 3 SUV a BYD legnépszerűbb modellje Magyarországon. November végéig közel 500 darab talált gazdára belőle, és a DataHouse adatai szerint ezzel a negyedik a magyar villanyautó-eladási listán. Ráadásul az új, csaknem 16, illetve 17 milliós ár sincs kőbe vésve, ugyanis az importőr előre leszögezte, hogy ezeket 420-as euró-forint váltásig tartja. Jelenleg a 414-es szint fölött áll a jegyzés.
Ugyanakkor az is igaz, hogy a kétmilliós drágításnak a felét a BYD most állja, pontosabban egymillió forint kedvezményt ad belőle. Persze azt nem tudni, hogy meddig. De még így is, az egymillió forintos áremelés sem kevés. Annak viszont lehet örülni, hogy a többi BYD-modell árlistája egyelőre változatlan, de
csakis a készlet erejéig.
Ebből pedig arra lehet következtetni, hogy amint kifutnak a még elérhető darabok, ezeknél is új árakat vezetnek be.
Nyilván a BYD riválisaira is hatnak az árfolyamváltozások, ugyanakkor a büntetővám már egyedül a kínai márkákat terheli. Az árverseny így még élesebb, a BYD például a KIA-val vagy akár Teslával szemben is veszített a pozíciójából.
A már idézett cikkek azt valószínűsítik, hogy BYD egyszeri, hirtelen áremelésének hátterében – részben legalábbis – az Európai Unió által kivetett büntetővámok hatásai állnak. Ugyanakkor a teljes képhez nyilvánvalóan az euró-forint árfolyam gyengélkedése is hozzátartozik.
Az is igaz, hogy a kínai autógyártók korábban úgy nyilatkoztak, az idén még nem emelnek árat. Azonban 2025-re már biztosan számolni kellett vele, hogy nem fogják lenyelni a 20–35 százalék közötti pluszterhet, amelyet Brüsszel a kínai büntetővám élesítésével rótt ki a kínai autógyártókra.
A mostani áremelés akár annak is betudható, hogy néhány héttel előrébb jött a határidő. Azonban az Atto 3 2024-es drágulása talán arra is visszavezethető, hogy a magyarok elkapkodták az elérhető kontingenst, az új beszállítás pedig nem fért bele a korábbi árszabásba. Ebben az esetben a kínai büntetővám okozta áremelés még csak ezután fog jönni, vagyis a feketeleves hátravan.
A 2600 kilogrammos, 700 newtonméteres forgatónyomaték-csúccsal rendelkező, 517 lóerős elektromos autó tényleg rászolgál a nálunk ráaggatott becenevére, a Bitangra. A BYD Tang 4,9 másodperc alatt képes álló helyzetből 100 kilométer per órás sebességre gyorsítani. Wolfgang Eggerék precizitásra, igényességre való törekvése elsősorban az utastérben tükröződik, de ott nagyon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.