Olcsóbbak lettek tavaly a lakásbiztosítások, legalábbis az újonnan megkötött online szerződések átlagdíja 38 100 forintról 2,1 százalékkal 37 300 forintra csökkent az Insura.hu biztosításközvetítő adatai szerint, amit a cég keddi közleménye az elmúlt év lakásbiztosítási kampányával, valamint a Magyar Nemzeti Bank (MNB) által bevezetett minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítási (MFO) termékek megjelenésével magyaráz.
Az Insura.hu adatai szerint a tavaly megkötött online lakásbiztosítások harmada volt MFO biztosítás, melyek átlagdíja 31 400 forint volt, szemben az ilyen minősítéssel nem rendelkező szerződések 40 100 forintos díjával. Ingatlantípusonként nézve
a társasházi lakások biztosítási díja átlagosan 20 600 forint volt, míg a családi házak biztosítása átlagosan 42 800 forintba került.
A biztosításközvetítő oldal kitért arra is, hogy bár ingatlantípusonként Budapesten voltak a legdrágábbak a szerződések, a társasházi lakások magas ára miatt a fővárosban 32 700 forint volt a biztosítási díj, míg a megyeszékhelyek 31 900 forintos átlagáron kínáltak szerződéseket. Legdrágábban, átlagosan évi 37 600 forintért az egyéb települések ingatlanjait lehetett biztosítani.
Az oldal adatai szerint a legtöbb új szerződést 2024-ben a KÖBE, az Alfa és a Groupama biztosítóknál kötötték. Szintén népszerűek voltak Generali és a Gránit termékei.
Tavaly az első öt biztosítóhoz került az új lakásbiztosítási szerződések több mint 70 százaléka.
Az Insura.hu szerint tavaly a biztosítások mintegy 60 százalékához kiegészítő szerződést is kötöttek, melyek közül a beázásból, a dugulásból, illetve a besurranó tolvajlásból fakadó károkat térítő szolgáltatások voltak a legnépszerűbbek. Míg beázás ellen az ügyfelek mintegy fele biztosította lakását, a következő két fedezet is megtalálható a megkötött szerződések egyharmadában.
Dr. Kozma Gábor, az Insura vezérigazgatója elmondta, hogy a tavalyi lakásbiztosítási kampány eredményeként az ahhoz kapcsolódó szerződések 10-15 százalékkal olcsóbbak voltak, mint a korábbi hónapokban. Ezért a lakásbiztosítási piacnak a márciusi kampány várhatóan idén is kiemelt eseménye lesz. A biztosítók a verseny során nemcsak kedvező díjakkal, de ingyenes kiegészítő biztosításokkal, illetve ingyenes biztosítási időszakok felajánlásával is igyekeznek majd magukhoz csábítani a lakástulajdonosokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.