A Szekszárdot és környékét érintő fejlesztésekről egyeztetett kedden délelőtt Lázár János a tolnai vármegyeszékhely vezetőségével. A zárt ajtók mögött lezajlott egyeztetést követően az építési és közlekedési miniszter fontos fejlesztések egész sorát jelentette be. Mutatjuk, melyek voltak ezek.
Berlinger Attila, Szekszárd polgármestere a találkozót követően elmondta, megállapodtak több alapvető projekt elindításáról, amelyek a következő évtizedekben meghatározó szerepet játszanak majd a város életében. A polgármester kiemelte, örömteli, hogy
Lázár János támogatja, hogy a város kulcsszerepet kapjon a kormány által elindított Bácska Projektben, amely a Dél-Alföld és a Dél-Dunántúl közlekedési és gazdasági fejlesztését célozza
Lázár János szerint az egyik legfontosabb projekt az M9-es autóút keleti szakaszának bővítése, amely a következő években indulhat el. Ezáltal Szekszárd az M6-os és M9-es utak csomópontjává válik, ami logisztikai és gazdasági szempontból is kiemelt helyzetbe hozza a várost.
A miniszter kitért egy új, három szakaszból álló elkerülő út megépítésére is, amely tehermentesíti a város belső úthálózatát és javítja a közlekedés minőségét. „Abban állapodtunk meg, hogy ezt az elkerülő utat nem a város adófizetői, hanem a magyar állam valósítja meg” – hangsúlyozta Lázár János. Hozzátette:
A projekt első, három kilométeres szakaszának kivitelezési tervei elkészültek, a beruházás költségét mintegy 16 milliárd forintra becsüljük. A telkek kisajátítása 2025-ben megkezdődhet, így hamarosan érdemi lépéseket tehetünk a belvárosi forgalom csökkentéséért.
Lázár János a Bácska Projekt kapcsán hangsúlyozta, hogy a térség infrastrukturális fejlesztéseinek célja a Dél-Alföld és a Dél-Dunántúl gazdasági integrációjának elősegítése. Elmondta, hogy a kormány 1600 milliárd forintot szán a projekt megvalósítására, amelynek fontos része Szekszárd és környéke közlekedési hálózatának modernizálása.
A sajtótájékoztatón Lázár János a csatári körforgalom átépítésének tervét, egy új turbókörforgalom megépítését is bejelentette, amellyel jelentősen csökkenthető a déli városrész forgalmi torlódása.
A turbókörforgalom kapacitását megduplázzuk, ami felére csökkenti majd a várakozási időt az itt közlekedők számára. Ez már az elkerülő út megépülése előtt is jelentős könnyítést jelent a helyi lakosoknak
– mondta a miniszter.
Ezen kívül modernizált gyalogátkelőhelyek kialakításáról is szó esett.
A közösségi közlekedés javítása kapcsán a miniszter bejelentette, hogy a szekszárdi Volán-pályaudvar teljes körű felújítása hamarosan megkezdődik. A projekt keretében a MÁV csoport parkolókat is épít a buszállomás mellett, valamint a járműpark megújítása is prioritás lesz.
Szekszárd egy olyan város, amely naponta több tízezer ember célállomása. Az állam elkötelezett abban, hogy a közösségi közlekedés színvonala is megfeleljen ennek a forgalomnak
– hangsúlyozta Lázár János.
Lázár János ismét megerősítette, hogy a szekszárdi uszodát 2025 szeptemberében adják át, és az üzemeltetést a magyar állam veszi át, így a város költségvetését nem terhelik az üzemeltetési költségek.
„A város gyarapodik egy 5,2 milliárd forintos beruházással, és az üzemeltetési költségeket sem a szekszárdi adófizetőknek kell állniuk” – emelte ki a miniszter.
A tervekről szólva hozzátette, hogy az uszoda és a strand mellett egy fedett rekreációs részleg, élményfürdő és szabadidős létesítmények is szerepelnek a jövőbeli fejlesztések között, amelyekről további tárgyalásokra van szükség. A sportcsarnok kérdései szintén nyitottak, de Lázár hangsúlyozta, hogy a kormányzat elkötelezett Szekszárd támogatása mellett.
Az északi városrészbe tervezett beruházások is szóba kerültek, amelyek célja a városi életminőség javítása és a gazdasági lehetőségek bővítése. Lázár János kiemelte: „Az északi városrészen találkozik majd az M6-os és az M9-es autópálya, ami logisztikai és kereskedelmi szempontból is stratégiai előnyt jelent Szekszárdnak. Ez a találkozási pont Kelet- és Nyugat-Európa, valamint a Balkán teherforgalmának központjává teheti a várost.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.