BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Lázár János Szekszárd életét hosszú távon meghatározó fejlesztéseket jelentett be a megyeszékhelyen

Számos olyan jelentős fejlesztést jelentett be Lázár János Szekszárdon, amelyek meghatározhatják a tolnai vármegyeszékhely jövőjét. Az építési és közlekedési miniszter egyebek mellett az M9-es autóút keleti szakaszának bővítéséről, egy elkerülőút, turbókörforgalom és gyalogátkelőhelyek építéséről beszélt.

A Szekszárdot és környékét érintő fejlesztésekről egyeztetett kedden délelőtt Lázár János a tolnai vármegyeszékhely vezetőségével. A zárt ajtók mögött lezajlott egyeztetést követően az építési és közlekedési miniszter fontos fejlesztések egész sorát jelentette be. Mutatjuk, melyek voltak ezek.

Lázár János Berlinger Attila Szekszárd fejlesztések
Lázár János támogatja, hogy a város kulcsszerepet kapjon a kormány által elindított Bácska Projektben / Fotó: Mártonfai Dénes

A város életét hosszú távon meghatározó fejlesztések indulnak

Berlinger Attila, Szekszárd polgármestere a találkozót követően elmondta, megállapodtak több alapvető projekt elindításáról, amelyek a következő évtizedekben meghatározó szerepet játszanak majd a város életében. A polgármester kiemelte, örömteli, hogy 

Lázár János támogatja, hogy a város kulcsszerepet kapjon a kormány által elindított Bácska Projektben, amely a Dél-Alföld és a Dél-Dunántúl közlekedési és gazdasági fejlesztését célozza

számolt be a TEOL.

Melyek ezek a fejlesztések?

Lázár János szerint az egyik legfontosabb projekt az M9-es autóút keleti szakaszának bővítése, amely a következő években indulhat el. Ezáltal Szekszárd az M6-os és M9-es utak csomópontjává válik, ami logisztikai és gazdasági szempontból is kiemelt helyzetbe hozza a várost.

A miniszter kitért egy új, három szakaszból álló elkerülő út megépítésére is, amely tehermentesíti a város belső úthálózatát és javítja a közlekedés minőségét. „Abban állapodtunk meg, hogy ezt az elkerülő utat nem a város adófizetői, hanem a magyar állam valósítja meg” – hangsúlyozta Lázár János. Hozzátette:

A projekt első, három kilométeres szakaszának kivitelezési tervei elkészültek, a beruházás költségét mintegy 16 milliárd forintra becsüljük. A telkek kisajátítása 2025-ben megkezdődhet, így hamarosan érdemi lépéseket tehetünk a belvárosi forgalom csökkentéséért.

Lázár János a Bácska Projekt kapcsán hangsúlyozta, hogy a térség infrastrukturális fejlesztéseinek célja a Dél-Alföld és a Dél-Dunántúl gazdasági integrációjának elősegítése. Elmondta, hogy a kormány 1600 milliárd forintot szán a projekt megvalósítására, amelynek fontos része Szekszárd és környéke közlekedési hálózatának modernizálása.

Turbókörforgalom és a gyalogátkelőhelyek modernizálása

A sajtótájékoztatón Lázár János a csatári körforgalom átépítésének tervét, egy új turbókörforgalom megépítését is bejelentette, amellyel jelentősen csökkenthető a déli városrész forgalmi torlódása.

A turbókörforgalom kapacitását megduplázzuk, ami felére csökkenti majd a várakozási időt az itt közlekedők számára. Ez már az elkerülő út megépülése előtt is jelentős könnyítést jelent a helyi lakosoknak

– mondta a miniszter.

Ezen kívül modernizált gyalogátkelőhelyek kialakításáról is szó esett. 

Teljesen felújítják a Volán-pályaudvart

A közösségi közlekedés javítása kapcsán a miniszter bejelentette, hogy a szekszárdi Volán-pályaudvar teljes körű felújítása hamarosan megkezdődik. A projekt keretében a MÁV csoport parkolókat is épít a buszállomás mellett, valamint a járműpark megújítása is prioritás lesz.

Szekszárd egy olyan város, amely naponta több tízezer ember célállomása. Az állam elkötelezett abban, hogy a közösségi közlekedés színvonala is megfeleljen ennek a forgalomnak

– hangsúlyozta Lázár János.

Az uszodát követően újabb rekreációs fejlesztés indul a városban

Lázár János ismét megerősítette, hogy a szekszárdi uszodát 2025 szeptemberében adják át, és az üzemeltetést a magyar állam veszi át, így a város költségvetését nem terhelik az üzemeltetési költségek.

„A város gyarapodik egy 5,2 milliárd forintos beruházással, és az üzemeltetési költségeket sem a szekszárdi adófizetőknek kell állniuk” – emelte ki a miniszter.

A tervekről szólva hozzátette, hogy az uszoda és a strand mellett egy fedett rekreációs részleg, élményfürdő és szabadidős létesítmények is szerepelnek a jövőbeli fejlesztések között, amelyekről további tárgyalásokra van szükség. A sportcsarnok kérdései szintén nyitottak, de Lázár hangsúlyozta, hogy a kormányzat elkötelezett Szekszárd támogatása mellett.

Logisztikai központ is tervben van a város északi részén

Az északi városrészbe tervezett beruházások is szóba kerültek, amelyek célja a városi életminőség javítása és a gazdasági lehetőségek bővítése. Lázár János kiemelte: „Az északi városrészen találkozik majd az M6-os és az M9-es autópálya, ami logisztikai és kereskedelmi szempontból is stratégiai előnyt jelent Szekszárdnak. Ez a találkozási pont Kelet- és Nyugat-Európa, valamint a Balkán teherforgalmának központjává teheti a várost.”

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.