BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
BUS_3423 M44

M44: Lázár János minisztériuma fontos határidőt árult el a nyomvonalról – így éri el Romániát a magyar autópálya

Lázár János építési és közlekedési miniszter Békéscsabán tett látogatásán ígéretet tett arra, hogy az M44-est elvezetik a román határig. Már csak néhány hét, és kiderül, hol fut majd a M44-es gyorsforgalmi út az országhatárig.

A tervek szerint márciusban kiválasztják az M44-es Békéscsaba és országhatár közötti szakaszának végleges nyomvonalát – tudta meg a Beol az Építési és Közlekedési Minisztérium sajtóirodájától.

BUS_3423 M44
Az M44-es az egyik legnagyobb közúti beruházásnak számít / Fotó: Bús Csaba

A végleges nyomvonalat is megállapító engedélyek beszerzésére és a kiviteli tervek elkészítésére is irányuló tervezés tavaly július elején megkezdődött – tájékoztatott a szaktárca. A jelenleg is zajló tervezés során a tervező a tanulmánytervi munkarészt 2024. november végén leszállította, a tervek bírálata folyamatban van. 

A végleges nyomvonal kiválasztása tervezetten 2025 márciusában megtörténik. A döntést követően a tervező feladata a környezetvédelmi munkarész elkészítése, majd a környezetvédelmi engedély megszerzése. Ezt követően a részletes engedélyezési, majd kiviteli terv szintű tervezési feladatok következnek. 

Az M44-es az egyik legnagyobb közúti beruházás

Az M44-es autóút részben elkészült, részben pedig kivitelezés alatt álló gyorsforgalmi út Kelet-Magyarországon. Elsődleges célja a forgalmassá vált 44-es főút tehermentesítése, valamint a biztonságos és gyors eljutási lehetőség megteremtése Békés vármegye irányába. A munkálatok 2016 óta folynak, amelyek eddig négy ütemben valósultak meg:

  • az első, a Tiszakürt és Kondoros közötti 61 kilométeres szakaszt 2019-ben adták át,
  • majd 2020-ban készült el a Kondoros és Békéscsaba közötti 17,6 kilométer hosszú rész,
  • a Lakitelek és Tiszakürt közötti mintegy 10 kilométeres szakaszt az új Tisza-híddal 2021 decemberében helyezték forgalomba, 
  • és a tavaly májusban átadásra kerülő Szentkirály–Lakitelek közötti 4,6 kilométeres szakasz.

Az M5-ös autópálya és a Békéscsabát összekötő gyorsforgalmi utolsó, 32,2 kilométeres szakaszának beruházása az M5-ös kecskeméti csomópontja és Szentkirály között még 2022 nyarán kezdődött, és az ígéretek szerint a kivitelező idén átadhatja a forgalomnak.

Ezzel egy nagyon régi álom válhat valóra: az ország egyik legszegényebb régiójának számító Viharsarok több évtizedes elszigeteltség után végre bekapcsolódhat a hazai gyorsforgalmi hálózatba.

Lázár János építési és közlekedési miniszter Békéscsabán tett látogatásán ígéretet tett arra, hogy az M44-est elvezetik a román határig. Ennek a 43 kilométeres szakasznak a megépítésére egyelőre azonban biztosan várni kell, bár legalább már tervezési szakaszban van, az Utibernek 2028 nyaráig kell végeznie a tervekkel.

Ezek az autópályák épülhetnek meg 2025-ben Magyarországon – mindjárt itt lehet az első átadás

Az idei év sem bővelkedik autópálya-építésekben annak ellenére, hogy az ország több pontján is zajlanak a munkálatok, ezek zöme csak a következő években fejeződik be. Ami egyúttal azt is jelenti, hogy 2025-ben csak egyetlen autóútszakaszt adnak át Magyarországon, rögtön az év elején.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.