A tervek szerint márciusban kiválasztják az M44-es Békéscsaba és országhatár közötti szakaszának végleges nyomvonalát – tudta meg a Beol az Építési és Közlekedési Minisztérium sajtóirodájától.
A végleges nyomvonalat is megállapító engedélyek beszerzésére és a kiviteli tervek elkészítésére is irányuló tervezés tavaly július elején megkezdődött – tájékoztatott a szaktárca. A jelenleg is zajló tervezés során a tervező a tanulmánytervi munkarészt 2024. november végén leszállította, a tervek bírálata folyamatban van.
A végleges nyomvonal kiválasztása tervezetten 2025 márciusában megtörténik. A döntést követően a tervező feladata a környezetvédelmi munkarész elkészítése, majd a környezetvédelmi engedély megszerzése. Ezt követően a részletes engedélyezési, majd kiviteli terv szintű tervezési feladatok következnek.
Az M44-es autóút részben elkészült, részben pedig kivitelezés alatt álló gyorsforgalmi út Kelet-Magyarországon. Elsődleges célja a forgalmassá vált 44-es főút tehermentesítése, valamint a biztonságos és gyors eljutási lehetőség megteremtése Békés vármegye irányába. A munkálatok 2016 óta folynak, amelyek eddig négy ütemben valósultak meg:
Az M5-ös autópálya és a Békéscsabát összekötő gyorsforgalmi utolsó, 32,2 kilométeres szakaszának beruházása az M5-ös kecskeméti csomópontja és Szentkirály között még 2022 nyarán kezdődött, és az ígéretek szerint a kivitelező idén átadhatja a forgalomnak.
Ezzel egy nagyon régi álom válhat valóra: az ország egyik legszegényebb régiójának számító Viharsarok több évtizedes elszigeteltség után végre bekapcsolódhat a hazai gyorsforgalmi hálózatba.
Lázár János építési és közlekedési miniszter Békéscsabán tett látogatásán ígéretet tett arra, hogy az M44-est elvezetik a román határig. Ennek a 43 kilométeres szakasznak a megépítésére egyelőre azonban biztosan várni kell, bár legalább már tervezési szakaszban van, az Utibernek 2028 nyaráig kell végeznie a tervekkel.
Ezek az autópályák épülhetnek meg 2025-ben Magyarországon – mindjárt itt lehet az első átadás
Az idei év sem bővelkedik autópálya-építésekben annak ellenére, hogy az ország több pontján is zajlanak a munkálatok, ezek zöme csak a következő években fejeződik be. Ami egyúttal azt is jelenti, hogy 2025-ben csak egyetlen autóútszakaszt adnak át Magyarországon, rögtön az év elején.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.