null

Újabb mozdonykülönlegesség szolgál a magyar vasúttársaságnál

Megérkezett a CER Cargo Holding flottájába az ötödik román gyártmányú vonatóeszköz. A már bevált, Softornic gyártmányú mozdonyt olyan vonatirányító rendszerrel szerelték fel, amellyel több európai országban is közlekedhet.

Január utolsó napján a CER Hungary Zrt. átvett egy újabb Transmontana típusú mozdonyt. Ez a mozdony már nem újdonság a hazai magánvasút-társaság számára, sőt, az idén még egy ilyet üzembe állít.

mozdony
Horváth László cége tíz újabb romániai mozdonyt helyez üzembe / Fotó: Kallus György

„Ez az esemény nemcsak flottánk legújabb tagjának üzembe helyezését jelenti, hanem fontos mérföldkő is, hiszen pontosan tíz éve vettük át a romániai Softronic társaság első, Transmontana mozdonyát” –  mondta az eseményen Horváth László, CER Cargo Holding igazgatósági elnöke, LAC Holding elnök-vezérigazgatója. A most átvett 610-105-ös mozdony a legmodernebb ETCS (Európai Vonatvezérlő Rendszer) technológiával van felszerelve, amely garantálja a közlekedés biztonságát és hatékonyságát. A mozdony kulcsszerepet kap a Magyarország, Románia és Szlovákia közötti áruszállításban. (Az ECTS rendszert a japán Hitachi gyártotta a Softronic honlapja szerint.)

Fontos útvonalakra szánják az új mozdonyt

Az elmúlt évtized során a CER folyamatosan fejlesztette flottáját, hogy modern, megbízható és fenntartható megoldásokat kínáljon a nemzetközi vasúti áruszállításban. A Transmontana típusú, 6000 kilowatt teljesítményű villanymozdonyok kiemelkedő teljesítményükkel és alacsony karbantartási igényükkel segítették a CER-t a legforgalmasabb európai útvonalakon, köztük a Belgrád–Budapest vasúti folyosón. 

A CER 2025 tavaszán újabb Transmontana mozdonnyal bővíti a flottáját.

A tavasszal érkező jármű is a majd legmodernebb technológiákkal érkezik, növelve a vállalat kapacitását és versenyképességét. Az új mozdonyok üzembe helyezése

  • a szállítási kapacitás növekedését,
  • a környezetkímélő
  • és energiahatékony közlekedés

előmozdítását is jelenti.

A CER idén megkezdi működését Ausztriában és Németországban, de ehhez még meg kell szerezni a mozdonyok nemzetközi típusengedélyeit. Azonban a Softronic Srl. craiovai gyárával kialakított sikeres partnerkapcsolat biztosítja, hogy a Transmontana mozdonyok megfeleljenek az európai és EU-n kívüli piacok elvárásainak.

A mozdony a Deutsche Leasing közreműködésvéel kerül a CER flottájába. Az eseményen Sebastian Ghita, Softronic vezérigazgatója a cége által gyártott ötödik mozdony átvétele kapcsán kiemelte, hogy az elmúlt tíz évben szoros együttműködés jött létre cége és a CER között.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.