Pilisvörösváron kezdte meg a Mohu a norvég TOMRA-gyártmányú, R1 típusú visszaváltó automata tesztüzemét. A Lidl újonnan megnyílt üzletében elhelyezett berendezés úgynevezett bulk-feed technológiát alkalmaz.
Ez azt jelenti, hogy
a visszaváltási díjas műanyag palackokat és fém italosdobozokat nem egyesével kell belehelyezni, hanem akár száz darabot is bele lehet egyszerre önteni, amit a gép automatikusan feldolgoz, ezzel jelentősen felgyorsítva a visszaváltást.
Fontos, hogy nem szabad más anyagokat, hulladékot beönteni a PET-palackokkal, illetve a fémdobozokkal együtt, hiszen az akadályozhatja, lassíthatja a folyamatot. Az üvegpalackok visszaváltására sem alkalmas ez a technológia, azokat továbbra is a zsákos adagoló melletti bedobónyíláson egyesével kell visszaváltani.
A tavaly nyáron élesedett hazai kötelező visszaváltási rendszer révén (DRS) idén januárig több mint egymilliárd palackot váltottak vissza a fogyasztók. A karácsonyi ünnepek után több napon is 10 millió felett volt a visszaváltott italcsomagolások száma, új rekordokat döntve. Az egyre növekvő visszaváltási számok bizonyítják, hogy mind a fogyasztók, mind a boltok már rutinszerűen használják a visszaváltó automatákat.
A Mohu a pilot projekt alapján mérlegeli, hogy telepít-e további gyors visszaváltós automatákat az újonnan csatlakozó, várhatóan jelentős visszaváltási forgalmat bonyolító REpontokon, valamint a már megszokott, egyenként bedobós automaták mellé. Ezt ugyanakkor mindig az adott bolt jellemzői – többek közt az eladótér mérete, a forgalom, a lokáció – határozzák meg.
A tömeges feldolgozásra képes automata jelentősen drágább, mint a jelenleg elterjedt típusok.
A tesztüzemben ezért azt vizsgálják, hogy a hasonló jellemzőkkel rendelkező boltokhoz képest miként alakul
A lakossági tesztet megelőzően a Mohu rendszerében már használtak ilyen, tömeges befogadású automatát vállalkozásoknál: a Kifli.hu is nagy sikerrel alkalmazza a hozzá beérkezett palackok visszaváltásához.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.