Az 1998-ban megnyílt Lurdy Ház sokáig hányatott sorsú komplexum volt, noha korát meghaladó minőségben és erős bérlői mixszel nyitott meg, de vélhetően túl korán, hiszen a környék akkor még nem volt felkészülve rá. Ám mára beérett, a közelben felépült és épülő 5-6 ezer lakás révén teljesen átalakult a lokáció – mondta Szilágyi Csaba, a Lurdy Ház ügyvezetője csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján.
A Lurdy kezdeti, hányatott sorsának oka elsődlegesen a környék lehetett, a IX. kerület ezen része akkor még nem adta meg azt a lehetőséget, mint a később előnyösebb lokációban megnyílt versenytársaknak.
Kezdetben különféle gúnyneveken, például kínai plázaként emlegették a Lurdyt, aminek korábbi hátránya mára komoly versenyelőnnyé vált, a IX. kerület robbanásszerű fejlődése az átalakulás indikátora lett.
A rozsdaövezeti besorolás és a vele járó nagy volumenű fejlesztés révén nagyságrendjét tekintve 5-6 ezer új lakás épült fel a környéken, a beruházások nagy része lezajlott, de sok még tart.
A IX. kerület megújulása még nem ért véget, a leendő Diákváros fejlesztés 15 ezer kollégiumi férőhelye a második aranykorát hozza el a lokáció felértékelődésének
– mondta a Lurdy Ház ügyvezetője, aki hangsúlyozta: a komplexum tulajdonosi háttere elkötelezett amellett, hogy a létesítményt a kor kihívásainak megfelelően fejleszteni kell.
A revitalizációs folyamat már 2021-ben elkezdődött, akkor még belsőépítészeti felújításokat hozott magával, ami az elmúlt másfél évben felgyorsult a bevásárló és irodaközponti részen: összesen közel 5 millió euróból a teljes közös területi felújítás megtörtént, és megújult az étteremudvar is.
A Lurdy egy 90 ezer négyzetméteres komplexum, ebből a 2. és 3. emeleti irodarész 21 ezer négyzetméteres, és a bevásárlóközpontban 5,6 ezer négyzetméteres konferenciaközpont üzemel, rendkívül sikeresen.
Hétköznap szakmai rendezvények, hétvégenként családi programok vannak a Lurdyban.
A siker kulcsa a hármas szinergia, azaz a bevásárlóközponti profil, a kiemelt jelentőségű iroda- és konferenciaközponti funkció
– fogalmazott Szilágyi Csaba.
Legfontosabb szám a kihasználtsági mutató:
Óriási versenyelőny az egyedülállóan nagy kapacitású, 1200 férőhelyes parkolóhely a mélygarázsban és a felszínen.
Mára Budapest legdinamikusabban fejlődő helyszíne a Lurdy, a hármas szinergia előnyeit egyre többen fedezik fel.
A minőségi szabadidő eltöltésének lehetősége kulcskérdés és hívószó,
A sikeresnek bizonyult modell nem más, mint a mindennapok igényeit kielégítő bevásárlóközponti funkciót integrálni a szabadidős kínálattal, egy sikeres és felújított irodaközponttal és országos ismertségű konferenciahelyszínnel – összegezte az ügyvezető a megújult Lurdy összetevőit.
2024 a belsőépítészeti fejlesztések éve volt, 2025-ben az ugyancsak több millió eurós energetikai fejlesztések jönnek – hangzott el.
Az 5 millió eurós költségvetésből elkészült
A változás a bérlőcseréket is hozta magával, a folyamat már 2022-ben elindult, megérkeztek az élelmiszer-kereskedelmi mágnesbérlők, a SPAR és az Aldi mágnesbérlő, és itt van az összes nemzetközi brand a drogériaszektorban és a fashionvonalon is.
A Lurdy nem egy divatpláza, hanem olyan szolgáltatóház, ahol a mindennapos bevásárlási lehetőség is jelen van a félszáz üzletben.
Kérdésekre válaszolva a Lurdy Ház ügyvezetője elmondta, hogy mára telítődött a budapesti plázapiac, az online kereskedelem térnyerését mindenekelőtt megérzik a ruházati üzletek, amelyek nem fognak tudni akkora területen működni, mint eddig.
Ez is nagy változásokat generálhat a plázák piacán, ahol mindenki keresi az útját.
A bevásárlóközpontokban a szolgáltatófunkciók térnyerése, új bérlők megjelenése várható, olyan tevékenységekkel, amelyek igénylik a zárt teret. Ezek között említette az egészségügyi szolgáltatásokat és a szabadidős programokat is Szilágyi Csaba.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.