Március 1-jén egy rövid időre már birtokba vehették a közlekedők az M44-es Szentkirály és Kecskemét közötti zárószakaszát, igaz, akkor még kerékpárosok és görkorcsolyások „avatták fel” az utat.
A Beol több forrásból úgy értesült, hogy április 15-én adhatják át a forgalomnak az M44-es zárószakaszát.
Az M44-es gyorsforgalmi út építése igazi sikertörténet. A 2016 óta folyamatosan zajló munkálatok részeként a gyorsforgalmi út első szakaszát, a Tiszakürt és Kondoros közötti 61 kilométert még 2019-ben, majd 2020-ban a Kondoros és Békéscsaba közötti szakaszt adták át. Az új Tisza-hidat is magában foglaló, Lakitelek és Tiszakürt közötti részt 2021 decemberében vehették birtokba az autósok, míg a Lakitelek és Szentkirály közötti, 4,6 kilométeres szakaszt tavaly februárban avatták fel.
A beruházás révén az M44-es és az 5-ös főút, illetve az M5-ös autópálya és az M44-es találkozásánál külön szintű forgalmi csomópontok valósulnak meg.
Ennek következtében a Kecskemét Észak autópálya-csomópontot átépítik. Itt épül majd fel az új, úgynevezett teljes lóhere csomópont, amely várhatóan 2026 végére készül el. Ez lesz a vidéki Magyarországot tekintve a legnagyobb forgalmi csomópont.
A Beol emellett felidézi, hogy
az M44-es gyorsforgalmi út teljes szakaszának használatához három megyei matrica – Bács-Kiskun, Jász-Nagykun-Szolnok és Békés – megváltása szükséges.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.