A Mercedes azt tervezi, hogy munkahelyeket helyez át Németországból Magyarországra – írja a német média.
A németországi sajtóban megjelent hír a Stuttgarter Zeitung cikke nyomán terjedt szét. Ebben alapvetően arról írtak, hogy a Mercedes-Benz azt tervezi: a jövőben lényegesen több autót épít Magyarországon. Ez az információ alapvetően nem új, erről a Világgazdaság is beszámolt a hetekben.
Az autóipari óriás pénzügyi igazgatója, Harald Wilhelm még február végén beszélt arról, hogy az alacsonyabb bérköltésű országokban zajló termelés arányát 15 százalékról 30 százalékra növelnék. Wilhelm akkor kijelentette, hogy egyik németországi gyárat sem szeretnék bezárni, azonban a cégcsoporton belüli fluktuációval és elbocsátási programmal vágnák vissza költségeiket.
Ennek keretében a következő három évben 100 ezer darabbal csökkenthetik a németországi gyártókapacitást,
és nagyjából ugyanennyivel, évi 200 ezerre bővíthetik a kecskeméti gyár kapacitását.
Március elején pedig Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter jelentette be, a Mercedes új kecskeméti gyára elkezdi a sorozatgyártást a jövő évben, ezzel pedig duplájára nő a vállalat magyarországi gyártókapacitása. Tehát a német sajtó ráeszmélése erre a folyamatra inkább azért érdekes, mert világosan kiderül belőle, hogy képtelenek elfogadni a Mercedes döntését.
Azt írják például, hogy a német autógyártó terve, hogy a jövőben évente körülbelül plusz 100 ezer járművet gyártanak majd Magyarországon, olyan járműveket érint, amelyek korábban Németországban készültek. Ennek következményeképp pedig a jövőben „munkahelyek szűnnek meg Németországban”.
Hirtelen azzal kezdték el vádolni a Mercedest, hogy ezeket a döntéseit lényegében eltitkolja a német nyilvánosság elől. Sőt, a német sajtó a magyar kormány szemére veti, hogy a saját felületein kommunikálja ezeket a nagy horderejű ipari fejleményeket.
Külön is nevesítették, hogy március közepén Orbán Viktor miniszterelnök munkavacsorán fogadta Ola Kalleniust, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának elnökét, akivel áttekintették a német vállalat magyarországi beruházásait. A német sajtó szerint a probléma a következő:
A Mercedeshez hasonló cégek befektetései friss pénzt hoznak Magyarországra és ez lendületet ad a kormánynak.
A Mercedes mellett rámutattak
magyarországi bővítéseire is, amelyek a kommentár szerint a német üzemek rovására történnek „hangos taps kíséretében Budapestről”. A Mercedes a némiképp különös vádakra reagálva csak arra tudta felhívni a német újságok figyelmét, hogy természetesen betartja a jogi kereteket. Ehhez pedig annyit talán érdemes még hozzátenni, hogy az Európai Unió egyik alapjoga a tőke szabad áramlása.
Az alábbi videó azt mutatja meg, milyen egy németországi Mercedes-gyár.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.